28 October 2011

Syarat & Sebab Pertemuan

Assalamu'alaikum~

"Pertemuan itu bersyarat, perpisahan itu adat..
Namun kedua-duanya bersebab.."

Pertemuan,perpisahan,jodoh,maut semua dah ditentukan oleh ALLAH..Tapi setiap pertemuan itu pasti ada sebab tersendiri. Namun perpisahan , apatah lagi ajal itu pasti...

Mak abah,kawan2,kekasih semua tu kurniaan ALLAH..Tapi apa yang ca nak story mory ni tentang seseorang yang lain dari lain yang muncul dalam hidup kita..Sape lagi kalau bukan 'bakal jodoh'....Perhatikan disekeliling korang..Ingat balik orang2 yang pernah muncul dalam hidup korang...Agak2 kenapa ALLAH pertemukan dengan korang??

Contoh, yang da putus cinta tu..Kecewa bukan main..Macam nak terjun bangunan rasa...Tapi korang tahu tak bahawa pertemuan dan perkenalan korang ngan ex korang tu bersebab..Apa sebabnya??

>> Allah akan menguji kita dengan pertemukan orang yang salah dulu pada kita sebelum jodoh sebenar supaya kita dapat perbaiki apa yang kurang,kita dapat persiapkan diri untuk jadi yang terbaik untuk jodoh kita.

>> Allah nak melihat tahap keimanan kita.Cuba kita takde iman..Mesti dah bunuh diri kan bila kecewa??


Ok, sekarang tengok pula siapa yang dekat dengan kita saat ni..Agak2, apa pula sebabnya ye? Adakah tu petanda jodoh kita atau sebaliknya? =)


♥♥♥ Kepada bakal suami ku...ku sedang menanti kamu... mesti kamu pun sedang menanti saya bukan? ngee~ semoga kamu sihat selalu ye...satu hari nanti pasti kita akan berjumpa,InsyaALLAH..Jangan lupa sediakan 'kunci' hati saya.. (jiwang karat la pulekkk..hehe)

17 comments:

  1. Sye datanggg ni ca,tnggu kat stu ye*nk mnte pnampo* haha..trpkir mcm ne la aq dah kwin nanti?mmpu x jadi pmimpin kuarge..uishh2..

    ReplyDelete
  2. bernas tul entry ca mlm ni...akak setuju...Allah akan berikan petunjuk bg hambanya yg beriman...kena byk doa supaya tak buat pilihan yg salah..lg2 soal jodoh

    ReplyDelete
  3. SpeakerSekolah >> meh nak tampo lelaju...hahaha...

    sebab tu kena persiapkan diri dulu b4 kawen... ^__^ insyaALLAH boleh punya..

    ReplyDelete
  4. Aisy Nasiha >> selama tak bernas ea kak..hehe..mekaseh..

    semoga Allah berikan ca petunjuk siapala jodoh ca sebenr.. :)

    ReplyDelete
  5. nice entry babe!! :) sape la bakal memberi kunci hati pd sy kan...

    ReplyDelete
  6. hee..betul tu ca...kita kena la bersedia untuk menerima ujian dariNya...satu hari nanti kita pasti akan jumpa jodoh yang betul2 untuk kita..

    ReplyDelete
  7. best laentry neh...

    ya...bertemu dah berpisah pasti ada sebabnya..hargailah sesebuah pertemuan itu....

    ReplyDelete
  8. saya setuju.. segalanya daripada Yang Maha Esa... bersabarlah dengan ujian Nya... semoga kita sentiasa mendapat rahmat yang terbaik..

    salam kunjung mengunjung.. ada masa jenguk2 lah blog Gen2Merah ye.. salam persahabatan.. (",)

    ReplyDelete
  9. @ILA HonEyBuNNy >> mekaseh ila...

    betul2..kita kena hargai pertemuan sebelum adanya perpisahan...

    ReplyDelete
  10. @Gen2Merah >> insyaALLAH~ aminnn... =)

    time kaseh dtg..ti ca terjah ok! :)

    ReplyDelete
  11. entri neh bagus untuk renungan sesiapa yang masih bergelut mencari jodoh..

    ReplyDelete
  12. @Syuxer >> hehe..ramai lagi x bertemu jodoh..syuk dah ker? hehe

    ReplyDelete
  13. salam..dlo rase kunci tue dh jumpe kan..pastu ilang..InsyaAllah..kunci yg ilang..akan jumpa balik..906..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...