20 October 2011

Bila Dia Masuk Bilik....

Assalamu'alaikum~

Malam yang dingin.Masih hujan rintik2 kat luar sana..Nasib katak tak bising malam ni sebab hujan dah turun.Mesti diorang tengah berpesta muda mudi kan? Mak katak pulak mesti sibuk berblogwalking tau menaip entry.hehe..*jangan marah ea poo..



Tengah2 sibuk dok melayan chat dan ym tiba3 dengar ketukan dari luar tingkap. *ok.makk terkezut nak...Bila keadaan kembali sunyi, sambung ketuk keyboard..

Taip punya taip dengan mata yang fokus sampai naik  juling bijik mata, tiba2 terasa macam ada sesuatu....errr....sesuatu yang.......aduh..da ready nak angkat kaki dari katil da masa tu..

Sekali zappp dia masuk dari tingkap.Tingkap bilik ca tutup jek.Camane dia boleh masuk?? Punyalah besarrrr~ grrrrr! Cuba teka apa??

Katak? 

*BUKAN*



Burung?

*BUKAN*



Hantu??

*Err..lagi la BUKAN*



Tapi.......























Kupu-kupu yang sangat besar! Bukan kupukupukecik lagi dah! Ca memang sangat geli dengan serangga2 ni.Yang besar dari nyamuk, yang terbang mahupon yang merayap..Lagi2 yang boleh nampak ketara abdomen dia tu.eeeee~ tak boleh! tak boleh! Sila jauhkan dari ca la..

Sekadar hiasan..[ Geli nak ambil gambar kupu2 sebenar tadi..Tak la secantik ni..]


Masa kupu2 ni da mula terbang dekat2 , apa lagi..angkat kaki dari bilik bitau mak abah.Suruh abah tolong halaukanAbah layankan aje kerenah anak dia.Pi masuk bilik halau kupu2 yang besar tu keluar.Dah la makhluk tu berbulu sikit.Abah cakap ni kalau kena kulit, gatal..Eeee~ lagi meremang bulu roma den! 

Owh abah ku..Kau lah heroku~

*Kupu-kupu dengan rama-rama sama tak? =__="

21 comments:

  1. oit.. butterfly pun kamuu takot?? ayoyoo.. haha

    ReplyDelete
  2. itu maknanya ada orang jauh nak datang rumah tu. :)

    ReplyDelete
  3. pestime dgr org tkt rame rame..haish..:)

    ReplyDelete
  4. org cakap ada org nak datang umah hehehe..nantikan tetamu misteri itu ;)

    ReplyDelete
  5. @anismelon : bukan takut anis..geli... grr~ gile sangat.

    ReplyDelete
  6. sokong ngan KAMI.. orang tua2 cakap kalau kupu2 besar masuk rumah maknanye org jauh nak datang :)

    ReplyDelete
  7. @PinKy MoMMa : wah~ siapa agaknye...jeng3..

    *mintak2 rombongan meminang~ ops.terlebey suda! haha

    ReplyDelete
  8. kalau kupu2 masuk maknanya ada orang nak mai minang tu..haha

    ReplyDelete
  9. @onie: wah~ tu yg nak dengar tu..haha..*gatai*

    ReplyDelete
  10. kupu2 besar?? hahah kelembak kot.. kelembak besar au..

    rama2 ngan kupu2 beza ckit.. tapi sama spesis lau tak silap shera..

    ReplyDelete
  11. hee....dulu selalu jugak kupu2 besar ni datang melawat...hee~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...