28 December 2011

Cik Duyung Tak Ada Gigi

Assalamu'alaikum...

Hish~ mintak jauh laa kehilangan gigi dalam usia2 ni. Nanti senyum kena cover-cover pulak.Bab gelak kang terlupa tutup mulut..halamakkkk...kantoi la tak ada 'pagar' kan..

Sebenarnya nak citer pasal hal kelmarin.Jalan2 ngan mak ke econsave.Entah camane tiba2 rasa nak makan nestum baby.Masa zaman ca sekolah , ca suka tau makan nestum baby punya. Sedap! Hehe..Yela, masa baby tak 'menikmati' pon apa yang disumbat mak kan.Haha..

Sekali ca cakap kat mak, "makk...nak nie" Sambil tunjuk ke arah nestum dengan mata bersinar2..Mak pon cakap, "ambil la.kalau nak makan.." Ha..ape lagi.Macam nak terlompat2 sambil tunjuk kat orang ramai ca da 'dapat' setin nestum baby perisa soya!


Ni la nestumnya~ Hik3

Sampai kat umah, lepak2 kat ruang tamu jap.Barang-barang pon tak beranta ke dapur lagi.Sekali ca masuk bilik jap tukar baju.Dengar mak cakap kat abah " abang nak tengok baby? rumah kita dah ada baby " mak gelak2...Huh..sah mak tengah tunjuk kat abah nestum ca tu.

Ca keluar, ca duduk dekat ngan mak abah.Pegang tin nestum tu, then ca cakap " haa..untuk 6 bulan KEATAS.mana ade had umur " Berdekah2 mak abah gelak kan ca.Tak pernah ca tengok abah gelak kan ca depan2 tau! Siyes.Masa tu ca tak tau nak gelak ke, nak lari masuk bilik sembunyi bawah katil.Malu pulak.Tebal muka ni 14 inci! 


Makan time mak abah takde kat umah.. Malu.. :P




*salah ke ca suka makanan bayi?

20 comments:

  1. Sdapnye..awett muda tau mkan nestumm..kahkahkah

    ReplyDelete
  2. haha..kelakar.. tp bau nestum sgt sedap..

    ReplyDelete
  3. hahahhaha..comel plk ca ni. :)xpe la,betul gk masa kecik2 kita x merasa sbb deria masa kecik bkn bole pakai sgt. :D

    ReplyDelete
  4. best what nestum! arisha pun slalu makan nestum whenever i go to school ;)

    ReplyDelete
  5. bau nestum yang wangi tu..yg sedap...

    ReplyDelete
  6. @MeeRole : sedap3..hehe..awet muda? wah.nak mkn selalu nie..haha

    ReplyDelete
  7. @Abg Stalker : erk..ape yg comelnyer abg ooi..hehe..

    tau pon.bkn kita ingt kan masa makan kecik2 dulu,kan? haha

    ReplyDelete
  8. hehehheh...

    okeh...xsalah dear...kekkeke..sedapp apa nestum..ehheh

    ReplyDelete
  9. hihi...somel je cucu atok si Cik Duyung nih,,,

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...