01 December 2011

Dah Hujung Waktu ! Sempat ke??





Assalamu'laikum~

Tengok kalendar laptop, 1/12/2011.. Kalendar nset, 1/12/2011. Tengok kalendar kat rumah,  30/11/2011 ...Gosok2. mata.. Owh..kalendar kat rumah belum koyak kan ke bulan baru. Hehe.. Da bulan doblas dah? Ini maknanya tahun 2011 pon bakal menghabiskan sisa2 harinya. Sekejapnye masa berlalu kan?

Peristiwa-peristiwa paling menarik sepanjang tahun 2011

28/02/2011 >> My Convo ( Part 1, Part 2, Part 3 )

11/11/11 >> wedding ex-housemate+ex-classmate+ex-roomate ku, Azah Jalal a.k.a Mak Jah


Ada je peristiwa2 lain yang menarik, tapi otak burung unta ni tak mampu nak ingat tiap2 tarikh..hehe. Tapi yang paling ingat yang kat atas ni la. :)

Tapi jangan la kita leka sangat dengan duniawi. Sebab bukan setakat tahun 2011 je yang sedang menghabiskan sisa2 harinya. Tapi dunia ni pon sama. Da semakin hampir dengan pengakhirannya.Kita manusia yang diakhir zaman. Kita pon sentiasa dekat dengan ajal kita. Bila2 masa je pinjaman nyawa ni ditarik semula..




Cuba tanya diri kita..

Berapa banyak amalan yang dah kita buat??

Agak2 ALLAH terima ke amalan kita tu??

Berapa banyak pulak dosa yang kita buat??

Agak2 ALLAH ampunkan ke dosa kita? Dah ke kita bertaubat??

Ada tak kita 'berhutang' dengan ALLAH??



Bagi diri ca, ca rasa banyak dosa dari amalan yang dah ca lakukan. Amalan tu pon entah diterima ke tak. :(


"Ya ALLAH, berikan aku kesempatan Ya ALLAH untuk perbaiki diriku ini yaALLAH! Berikan aku peluang untuk menyediakan bekalan untuk diakhirat kelak.. Berikan la keampunanMU terhadap dosa2 yang sudah aku lakukan, terimalah amalan2 ku yang sedikit ini YaALLAH..Ku mohon kasih sayang dan belas kasihan Mu yaALLAH... Ku tahu hanya KAU lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.. Aminnn~"








[Klik Untuk Join]

9 comments:

  1. ca, better late than never... bt mana yg sempat dgn sedaya upaya

    ReplyDelete
  2. Sama-sama lah kita bermuhasabah diri. Semoga bulan Disember ini lebih baik daripada bulan November lepas! :)

    ReplyDelete
  3. Pjam celik dah buln 12..x tahu la brape bnyak amalan trkumpul tahun ni..x de kot..hukhuk

    ReplyDelete
  4. Arol Mubin : insyaALLAH arol.. :)


    SpeakerSekolah : sentiasalah kita meningkatkan diri kita dengan amalan2 baik... :)

    ReplyDelete
  5. sama2 tingkatkan prestasi..moga dpermudhkan semuanya.insyallah..singgah sini..

    ReplyDelete
  6. Tiramisu Fatiema : insyaALLAH.. thanks singgah.. :)


    khairul akmal bin azman : haha..tau xpe..usia makin meningkat...

    ReplyDelete
  7. hoi dh nk 2012..adeih 2013 dh nk kwen..hahaha xsedia!!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...