06 April 2011

JubaH yAng bErmaKna ( PaRt 3-LasT epiSod )

Akhirnya sampai ke hari terakhir sempena KONVO nie....


POLI JB | 28hb FEB 2011

Kol 5.30 pagi, alarm masing2 dah membingitkan telinga..huhu....Mak'oi~ sejuk nyerrrr...Malam nie aku tido lagi nyenyak....pijah xdek..jadi aku berdua ngan beck tido sekatil malam tu..xkena sepit lagi...hehe....

Wah, bila masing2 dah bersiap, dengan berbaju putih suciiiii tu, siap ber'makeup' lagi ( ratu makeup pada hari itu : ofcoz SEYLA..pastu datin atichok, datin pijah, makcik...) kami yg lain biase2 jek..hehe...aku make-up jadi badut kang...

:: SebeLum gERaK ke PoLi ::

Wee~ shanteekkk x??

Aku & maKcik

Setibanya kat poli..alamakkkk~ berdebar2 jantungku.....PLUS jantung ku berdetak lebih kencang, seperti genderang mau perang...hik3....Wahhhh~ sangat cantik2 si gadisssss.....sangat la smart si jejaka..si gadis berbaju putih @ krim ala2 nak pegi akad nikah tu haa....si jejaka dengan baju melayu hitam,bersongkok,bersampin...alahai~~ sejuk mata mandang..ops! Terlebih sudaaa~ Ade gak yg pakai blezer,siap ber'tie'....pon smart..cuma dah biasa tengok masa zaman2 blaja dulu..hehe....Again..i saw that hallowen...huhu..gulp!

Macam rehearsal semalam..gerak dari library...ohh! sangat berdebar2..pewot memulas2...rase nak pitam sumer ade...betol kata lecturer..time2 cmnie macam2 ase akan datang...haha...( kalau nak nikah lagi teruk gaknyer kan?? :P ok iklan! )


:: MaSa kaT daTaRAn depAn LibrarY... ::
( lambat sangat nak berarak, so.....posing dulu !!! ngee~ )





:: OtW maSuk dewaN ::
( ofcOz semPat berpOsing! hehe.. )

beRsaMa Pn.Rahaida....Lecturer Seramik kitorang duLu....hehe..SPORTING! bez!

KasuT iTam kaMi, iTam iTu mE M A N I S kan kaMi..haha...

Masuk kedewan dengan megahnyer berbaju jubah tersebut...hik3...e'eh! e'eh!....mak aku...bapak aku..dah dok lambai2 kat tempat mak bapak duduk..hehe..cantik nak anak mak hari nie?? hahahha...Duduk ngan sopan~ aik! sebelah kanan aku dak laki DKM lak..entah, xkenal..nama pon aku xsempat tanyer..malu i...hehe...nampak skema jek..aku nak soh amek kan gambar, dia ckap " kan xleh amek gambar..." halamakkk~ baik sangat..haha....." boleh la...bukan ade flash pon nie haaa..orang xpasan..cover2 la..." Alamak! aku dah memerintah orang tu! haha...last2 dia amek kan gak pic2 kitorang..."maseh..." sambil tersenyum gumbira dan puas hati..haha...

Sorang demi sorang, course demi course dah lepas azab naik pentas...DKM,DMB bangun......arghhhhh!!!! aku orang 1st for DMB ok!!! gerun! kecut perot! " satish, ko amekkan aku la...wakil..." sampai camtu sekali pasaan kecut pewot tu.."hahaha! giler aper ko! " satish berkata2..kan dah kena giler sebijik!

Dah tiba waktunyer aku kena naik! "DAYANG FAEZAH BINTI AWANG OSMAN" suara itu bergema satu dewan! nie yang xbez nak citer...nama aku dalam list sebagai dak DKM!!!! bukan DMB!!! aku x naik ikot check point! naik dari bawah...SEBAB?? Diorang salah pick nama..patutnyer dak DKM da habis..tapi diorang yg sebut nama2 tu dok jalan straight jek sampai lupa nak close untuk kos DKM tu..huh...aku ngan Atie jadi dak DKM..huhu...Aduhhhh! aper jadi kat gambo aku nanti...aku naik kelam kabut okey.....xsempat nak control cun!!!! Satish, dak2 DKM sebelah aku dah dok sengih2 pas aku dah kembali ke jalan yg benar ( tempat duduk aku ler..dah habis azab aku gak..) Pastu masing2 sibuk intebiu aku...."pot pet..pot pet....bla..bla.bla..." aku citer kan keadaan sebenar kat diorg yg kepochi2 tu..haha...layannnnn~

Yeahhhhh!!! da lepasssss~ hehe...Nampak jejake sebelaH akU tu? saPer hah?  dia lah daK DKM yg aku citer tu..huhu

Majlis tamat dalam kol 11 lebeh...Time untuk berarak keluar lak!!! Yahooo! bukan aper...dah xtahan sejuk..dah nek beku aku dalam dewan tu..baju jubah pon x membantu...Keluar2 dewan, "errrr...mana lah mak bapak aku nie..umm...sumer mak bapak dah tunggu kat luar..terus sambut anak2 diorang...kawan2 semua dah tenggelam dalam keramaian org....peluk sane sini..bunga sane sini..mak,abah..mane nie.."

Sekali tangan aku kena tarik..
."sape nie??" lom tengok aku aku dah tanyer camtu..senget laaa~hehe..sekali,

" nahh~ mak xde aper nak bagi ca.." mak bagi bunga , peluk aku dan mula nangis...aku pon nangis la...

"mak, maaf kan ca...nie jek ca mampu bagi..diploma jek..." mak abah cakap xper...dua2 aku peluk ciom..kedatangan diorang pon da cukup bermakna bagi aku...

BunGa bErteddy bEar..ihik3....1st time dapaT niE....hehe..

Dah2..xmo sedih2 dah...kontrol macho! haha....1st time dapat bunga tau nie.....Kalau Mr.Mieca ade kan bez...sedih lagi.......isk3...alaaa~ xleh la berlakon..saya memang sedih mase tu....tengok kawan2 lain, mak bapak ade, buah hati pon ade....uuuu~ jelezzzz....

Sementara tunggu masa nak pulang jubah, macam biasaaaa.....


Klik Klik Chakkkk!!!









'WayaNg' semaTe2 bersama AmaR a.k.a Bon2....hehe....
(
abaikan jubah yg x iron tu plizzzz.... huhuhu )



Aku sempat gak pi jumpa lecturer tersayang before balik tu....Pegi ngan makjah, amar, cami ngan anaz..kawan2 yang lain dah alek..dah nangis2 dah sebelum tu time nak berpisah...sedih lagi.......

:: kAt JKM ::
(jumpA LecturEr)

BErsaMa En.Yap & Pn.Norain! 

BerSamA En.NazRi...

JEjaKe2 TampaN keLas bErsaMa En.Yap,Pn.Norain & Pn.Rahaida



Hummm~ da..tu jek...siap semua, aku pon berangkat la balik...sedey berpisah ngan dak2 nie...Nak menunggu tibanya hari konvo kemain lama...Bila dah jumpa terasa jappp sangat... :(

Aku akan sentiasa merindui korang! 


 :: SUmBEr GambaR : Xde Yg daRi Mr.S302 aKu...hehe..seMua suMber daRi feSby..minTa haLal kaWan2....daH di taG tu naMa nyer baGi La kan..hehe....maCeh semUa!!! ::

---TAMAT---

0 buDi bicaRA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...