08 April 2011

KisaH maLam jumAat : TeRjumPa Jin TonCeT

Salam semua..

Kalau yg baca malam2, pastikan korang tutup tingkap tu rapat2..Langsir kasi tutup elok2...Agak2 yang jarang, pi letak tuala ke kain batik kat tingkap...Pintu lak jangan lupa kunci..Dah? Jangan tengok depan belakang dah..tengok sini jek...Fokus ok..



Jin memang banyak...Ada jek kat sekeliling kita...Ada yang kafir, ada yang islam macam kita jugak..JIN tau...kalau iblis, syaitan sememangnyer makhluk terkeji..takde islam2 nyer..( aku bace artikel)..Nasib mata yang ALLAH berikan pada kita nie mampu lihat makhluk 'kasar' jek..Kalau nampak makhluk halus?? Aku rasa aku idop dalam keadaan tak tenteram..Habis, kat sebelah ada makhluk2 tu..Allah~ seram!

(alaaa~ entah2 nak cakap ko jumpa huruf 'kho'...JIM toncet kan?? )



Eh, takde maknanyer nak ajar korang tulisan jawi skang nie...

Satu malam tu,malam ker..tak la..da dekat pukul 2 pagi masa tu...aku tengah2 kemas almari baju aku,kemas bilik..( Macam takleh kemas siang2...). Nak wat camane, aku lupa nak kemas..kawan aku nak datang esoknya,nak bermalam masa tu..Nak tak nak, kemas jek..Sambil2 tu, dok mesej gak ngan Mr.Mieca..dia temankan walau dari jauh...Yela, aku sorang jek lom tido asa tu..adik aku dah tido..mak abah aku tido umah atok kat sebelah..

Tapi, dalam syok2 mesej, dia ada gak ingatkan..."Nape la kemas waktu2 camnie..Dah la malam jumaat.." Haahhh~ aku baru teringat malam tu malam jumaat..Aku dah rasa lain macam gak time tu ..
Ahh~ takde pape la....
Sambung kemas...
Bongkar satu almari sebab nak lipat kain baju semula...
Mesej Mr.Mieca masuk... " dah la kemas tu..tido..dah pagi nie.."
"takpe..sikit jek lagi..alaa, nak tido gi la tido dulu..." aku balas..
Tapi dengan setia waja nyer, Mr.Mieca teman gak..
Tiba2....

..........

.........

........

.......

......

.....

....

...

..

.

.

.


Aku nampak kelibat hitam...


Bukan dia nieee~ nie biru~~

Nie pon bukannnn! Nie merahhh! Tak de toncet lak tu..

Tapi aku jumpa.........................
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~

Ni haaa!





Wah~ kamera aku! Kamera nie la hadiah birthday aku masa form 4..Mak abah bagi..Kamera nie la banyak berjasa kat aku..Tanpa dia, aku takde kenangan zaman skola punya...Al-maklum la..mase tu lom mampu nak beli enset ada kamera...Apatah lagi kamera digital...Kamera kodak nie jek la 'pakwe' aku yang setiap kali ada event aku kasi makan filem....ala, filem yang leh snap 36 gambar selalunye...eh, ada gak la free 2,3 ...hehe....

KENAPA AKU PANGGIL DIA JIN TONCET??
Cube tengok nie..kalau dirikan dia, dengan ada tali kat ujung tu, pastu ada 3 mata la pulak : 1 flash,1 lens untuk filem, 1 lens untuk kita yang nak amek pic..ye la..mana ada screen..huhu


Kerana kamera nie lah dekat 7,8 album kot aku punya kenangan masa skola..Tapi skang, kesian la aku tengok dia nie..Aku tak guna dia lagi.Entah boleh guna agi ke tak entah... :(
Maaf ye inchek kamera...Jangan risau, aku tak kan hantar ko kat musium keyh...Aku simpan ko lek lok...Bagi anak cucu aku tengok ti..Hehe..JANGAN MARAAH aaaa... :P

p/s : jangan pernah kita lupa pada sesuatu ( tak kira barang atau orang ) yang pernah membuat kita tersenyum... :)




Yang benar, bukan salah...
cikduyung_df

9 comments:

  1. hafiz hafizol >> hehe....tp serius la..malam tu seram..pasaan tu bukan gurauan..

    ReplyDelete
  2. comeyl jin toncet dayang...hehe..~

    ReplyDelete
  3. WAT CUAK JE.....INGTKAN APE LA TADI...INGT JUMPA BETUL2... CUBIT PIPI NYER NNTI KANG..BARU TAHU...

    ReplyDelete
  4. ctie anis >> hehe..comel kan...ngeh3...bnyk berjasa tau ini jin..kih3..

    ReplyDelete
  5. NaNaSaHiR >> yeah~ sudah dtg komen...hehe....alaa...jangan la cubit..ti jadi pipi pau tau..hik3..

    tQ sudi jenguk... :)

    ReplyDelete
  6. kus semangat...mengurut dada jap

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...