06 April 2011

Nak Join jUgaK~ : SEGMEN 1 HARI 1 BLOGGER

Assalamu'alaikum & Salam sejahtera semua...

Wah~ mau taip dengan semangat..hik3...Aku ni boleh dikatakan 'baby blogger' dalam dunia blog nie..Masa 'merangkak' tu,  terjumpa THE FACEBLOG yang sangat cun dan meriah pagenyer..Humm, THE FACEBLOG nie macam kelas tambahan la buat aku kan..Ramai cikgu2 kat page tu..Dari situ aku belaja sikit demi sikit tentang berbloggie nie..Ok, pastu nampak lah segmen 1 HARI 1 BLOGGER nie..Rasanya sangat bagus la segmen nie diadakan..Memang bertepatan dengan tujuan mereka untuk mengeratkan hubungan antara blogger2 di Malaysia..Kena lak dengan slogan 1 MALAYSIA yang menjadi trademark masa kini kan...( wah~ rasa diri nie sangat patriotik...hehe..)..Walau aku tengok bukan sikit2 blogger yang join, tapi apa salahnye mencuba kan?

Ok lah..Takmo citer panjang..Nak tunaikan 'syarat' untuk segmen tu..hehee

---NAMA & NICKNAME ---
Walau dalam blog aku guna gelaran Cik Duyung, tapi nama sebenar Dayang Faezah..BUKAN Dayang NURfaezah tau.. :) Nickname, kebanyakan kawan2 semua panggil 'DAYANG'..Tapi boleh juga panggil 'Ca'..Nie nama timang2an la dalam keluarga.. :) 

---NAMA BLOG & RAHSIANYA---
Hmm..nama blog KLIK KLIK CHAKK!!! Kenapa nama tu? Sebab aku nie gila kamera@gambar..Jadi nama tu macam simbol la, nak amek gambar 'klik2..klik2'...hehe..saja tambah 'chakk' tu.. :)
Lagi pon, dunia blog nie tak kan meriah tanpa gambar..betul tak? Kalau tulisan semata2, tak bez gak kan? :)

--- CERITERA BLOG ---
Cam aku bitau tadi..Aku macam 'baby' la dalam dunia blog nie..yang mulanya tau tinjau blog orang, baca2, mula lah rasa nak wat jugak..So, blog nie masih banyak kekurangan nyer..Aku start dari ZERO, dari tak tau langsung..Explore sikit demi sikit, dapat la mencorakkan 'pondok' aku nie... :) Aku sayang blog nie..Sebab nie bagai tepat aku luah perasaan.Kongsi cerita walau aku tak tahu siapa yang sudi baca kan..

--- TUJUAN BERBLOGGING ---
Tujuan aku adakan blog nie untuk jadikan tempat meluahkan perasaan..Cewah..Yelah, memang ada insan2 tersayang dalam idop, tapi effect dia bagi aku lain la..hehe...Pastu nak berkongsi cerita..Nak mengenali orang lain di dunia luar walau hanya di alam maya nie..

--- HARAPAN ---
Harapan aku , harap blog aku nie boleh diterima oleh orang lain..Tak kira pangkat, warna kulit...Hehe...Pastu, akan datang nak gak blog aku nie cun macam THE FACEBLOG dengan pakej Followers yang ramai lagi....hehe..

--- PESANAN ---
Ok, sape2 yang baca entri nie, hope leh la kita kawan..ngee~ Kamu semua leh la jadi sifu.. Leh jadi my good listener, eh salah..good reader... :) Sebarang kekurangan harap dimaafkan..

Haa..nie banner bagi segmen nie..Sangat shantek...Suke3! ( Boleh klik gambar ni kalo korang yg lain nak join gak..)

Sekian saje celoteh kali nie..( doa2 terpilih.. :) )

4 comments:

  1. nak joinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn jugakkk.....

    ReplyDelete
  2. hoho..sila2 join~ kih3....jangan malu2..cewah..cam aku lak wat segmen..hik3..

    ReplyDelete
  3. Dari blog The Faceblog.
    Ziarah dan follow your blog =)
    FARISZ@AZ.Com

    ReplyDelete
  4. @FARISZ@AZ.Com terima kasih Farisz.. :)
    tu sy anta kali kedua..pelik komen yg dulu xde..nape eh?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...