01 April 2011

LeLaki & BebEaR

Salam semua...



Haa..sebelum aku dok karang karangan dak SPM jap agi, bagi kaum yang bergelar LELAKI jangan la dok "eeuww2" lak..X pun sapa yg makan cili, cepat2 sediakan air untuk teguk nanti..hehe..Sekadar mau cerita dari pengalaman ..Bukan nak menge'dog' ke ape..

Model semata2...sori Cami....hehe

Anak patung nie aku ase lain2 kategorinyer..Contoh untuk kategori berbentuk manusia tu selalu kita jumpa patung BARBIE la kan..Yang muka dia samaaa jek..cuma tema jek lain2..Siap ada baju ikot tema lagi..Tapi selalunye pinky2 la..Pastu ade rumah la, sikat rambut la,kasut la..dan macam2 asesori gadis patung nie..gegurl yg minat nie mesti main Barbie sambil berangan yg patung tu korang kan?? Eee..pasan! Tak malu...Hehe..aku xbape minat la patung 'manusia' nie..

Ape?? muka korang macam patung?? takot aku! mata bolat2 macam katun sailormonn tu..mau x pengsan aku...

Barbie yang cun!

Wakakaka! Barbie tua pon ade?? Lipstick still pink tuu~  

Tapi tu yang femes la kan..kalau yg cikai2 nyer korang gi kat pasar malam..yang leh kelip2 mata tu..eee~ takot aku..kang idop malam2..mak aku cakap gitu mase aku kecik2 agi., tp sampai skang aku memang takut..siyes aku takot patung tu..!

" mama..mama...ite u'uk..." Eeee...takot!

Nie lagi seram nie..Chucky!! Pembunuh!

********************

Kalau kategori binatang lak, yg femes mestilah Teddy BEAR iaitu sang beruang..Haa..nie febret aku..Kalau kat dunia nyata beruang tu ada yang dok terkam orang, bunuh orang,dia besar dan garang, tapi bila jadikan Teddy Bear nie jadi amatlah comel..Nasib aku x terpedaya ngan muka comel keluaran kilang tu..Kalau x, tiap2 hari aku nak masuk hutan nak jumpa 'teddy bear' ori punya...

Ade gak patung binatang lain ..tapi xtau la nak panggil ape..kalau patung lembu, ade ke orang sebut 'teddy COW'?? kalau patung meow, ade ker orang panggil 'teddy cat'?? Tak de kan? hehe..kalau aku, aku panggil 'beBEAR' gak walau dia bukan beruang..

********************

Perempuan selalunya dan aku percaya majoritinya mesti ada sifat dalaman yang minat kat makhluk2 comel nie...semacam ade 'magnet' antara pompuan ngan makhluk comel..termasuk la aku...Aku memang pantang nampak makhluk2 comel nie..ade yang aku gi terkam ,peluk2 xkira kat mana pun aku jumpa..selalunya kat kedai cenderamata la..wat muka x malu! Tak dapat nak beli, peluk pon jadi la..Paling2 pon aku picit2..hehe..

Tapi aku bukan nak citer pasal kaum yg sejenis aku..dah biasa..Amacam lak kalau LELAKI & ANAK PATUNG??

Lelaki A : " eee...aku bukan macam tu ok..! plizzz la..! "

Lelaki B :" eee..entah pape jek lelaki suka anak patung..auw aper?? tak ngaku kawan lah kalau kawan sekaum aku suka anak patung! "

Lelaki C : " i like! kan comel! hihi.. "

 :: guys : korang mewakili Lelaki mana satu?? hehe.. ::  

Tu mungkin kata2 dari  lelaki yg berbeza citarasa...Ketiga2 jenis laki nie semua aku da jumpa..Tapi yg bez nye, walau lelaki tu amatlah anti bebear nie, time nak pujuk awek ke, nak beli present kat awek ke, selalunye dicapai gak bebear nie..( macam Mawi bagi teddy bear besaaaaarrr punya kat Ekin..heh3...). Walau terpaksa wat muka tebal 7 inci masa nak beli..Kena lak awek minta yg besar, xdek plastik..kena usung la binatang tu kuar shopping kompleks @ kedai.. 

" Arghhh! memalukan! Naseb sayang awek ! " ( sambil pikul bebear tahan malu..)


Tapi jangan la belikan untuk awek jek....nie tak..adik pompuan dok merengek2 mintak kat abang nak bebear, si abg kata, membazir! huhu..Ape laa~

Kan sweet kalau korang jadi macam Akim AF dalam klip video Inilah Cinta..lek jek nek scoot bawak bebear..hik3.. ( Mr.Mieca, agak2 leh wat gitu x? ngee~ )

" alaa~ lakonan semata2..."

Ehh, jangan cakap..ada tau lelaki camtu..Korang kena banyak tengok gelagat orang n kenal ramai orang lagi nie..baru korang tau..

Aku x kesah lelaki suka bebear..Tapi depends on bentuk bear la..Laki minat Barbie @ bebear pakai skirt memang la pelik..Aku pon dah berjaya wat Mr.Mieca suka kat bebear..Dari tak suka jadi suka tau..Haha..Aku tak paksa...Cewah~Dia siap tido peluk 'Si Tupai'.. 

Ahaa~ Mr.Mieca bersama 'Si Tupai'...Halamak...sangat kontra la reaksi muka diorang ni..haha

Penah gak time dating Mr.Mieca bawak 'Si Tupai ' ( pemberian dari aku ) ..katanya, xleh tinggalkan dia..kena bawak..Dia sumbat jek dalam beg..Aku x tipu..

Nie masa date ke-4 kitorang..Mr.Mieca bawak 'Si Tupai' turun JB dari KL ..disumbatnyer dalam beg..


Pastu masa kat poli dulu, aku ada sorang kawan lelaki yg 'jatuh cinta' kat bebear gara2 awek dia..pon siap kena gelak2 ngan housemate gara2 kantoi tidur ngan patung moo ( lembu ) dia yg bernama 'Litle Sayang'..Awek dia kasi..Tapi lek jek..Sekejap jek malunya..Pastu heran ape dia..I like! Sporting tau! 

Ada gak jumpa dak laki yg macho jek kalau tengok dari depan..sekali pusing, kat beg dia ade 'keychain' teddy bear..kadang2 ada yg sebesar tapak tangan je..alaa..comelnyerr....dalam hati , "mesti romantik dak nie..haha.."




Bagi aku makhluk2 comel nie mampu jadi terapi pada jiwa aku..time tension2, nak marah, ade yg wat muka comel kat katil, kurang sikit ase nak marah tu..betul...hehe..Tapi kadang2 bebear tu jadi 'terapi' salah teknik gak..kena campak time geram atau marah di atas takat didih..



Hmm..tak semua bebear nie pakai skirt...Ada jek bebear version 'jantan'..pakai bowtie, pakau topi, pakai suar..hehe...ade gak patung anime. So, tak salah lelaki suka bebear..Bukan kerana suka bebear korang tu jadi 'adik2' , 'auww' ke...tak laa..hehe..dun worry..

Nie collection bebear dak2 satu umah sewa aku dulu, time study..


p/s : orang kata lelaki yang suka makhluk2 comel nie penyayang..romantik..kih3...

0 buDi bicaRA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...