04 April 2011

ApriL fOoL's DinnEr

*~Salam.~*

Say "NO" tO APRIL FOOL!!!


Humm..sepatutnye entri nie dipost masa 1 April..Tapi disebabkan banyak antena melintang, baru dpt post nie..April fool?? Sori, nak makan penampar korang sambut benda nie..Kan tak elok...Last aku tengok kekecohan 'APRIL FOOL' nie masa zaman2 skola dulu..Kawan2 aku dok tipu kawan2 lain, kononnyer cikgu nak jumpa la..mamat ensem nak jumpa la..last2 skali, "sayang..kau tipu tipu aku lagi!" ( gaya Nazmi Raja Lawak 5 ). Nasib baik aku tak penah kena..Dak garang nie time skola...orang tak berani kacau..ngeh3..


Dah..malas nak citer pasal April fool..Meh ke pangkal jalan..Alangkah hepinya masa 1 April tu aku dapat kumpul ngan kuarga, makan besar ramai2 ( xla ramai sangat...)..Takder langsung terselit april fool tu ok..Semuanya berjalan dengan lancarrr....Kali nie cukup ahli, 4 orang kuarga aku yg pergi..Selalunye ada makan besar kuarge nie, adik aku mana nak join..Pastu orang kuat, nek abah (atok) aku mesti ada gak..Yelah, dah ade Mr.JMT, leh la jalan2 ngan mudahnye..hik3..Alhamdulillah...Rezeki keluarga..Nak naik tenggiling memang tak sampai la..Tunggu la dijemput..Huhu

Our "Mr.JMT"..sangat ensem! Mata sepet ala2 Adam AF...

Maksu ngan paksu aku pun ada...Eh lupa lak kat mamat rambut pacak, Si Aidil..sepupu aku..Tapi dia anak angkat la kepada maksu ngan paksu aku..Diorang takde anak..Tu jek la sepupu lelaki aku..Maklong sekuarge takde semalam..Mak cakap, kali nie turn maksu paksu la makan besar ngan kitorang..Before nie ada makan besar juga ( citernye leh tengok kat ENTRI nie ), tapi maksu paksu aku tak pat join..


Kalau before nie makan besar dekat Restoran Sayam kat Stulang, JB..semalam kitorang pegi kat Atan Seafood Restaurant, Tg.Piai...Restauran nie kat dalam Tg.Piai Resort la..( kepada geng skola Yunus dulu, nie la tempat kita pegi dulu masa Program Biro Tatanegara masa form 3 dulu..da makin cantik tau..) Hihi..nama restoran kiut sangat...Lepas magrib kitorang gerak..Dekat jek ngan umah maksu ngan paksu..



"ATAN" wat nama restoran nie jadi kiut..haha.. :)

Hmm..dekat2 dengan restoran nie, ada satu kedai lain.. Sayu jek aku tengok kedai tu..tu lah tempat terakhir aku makan besar masa arwah nenek ada lagi..Sedih sangat..Mesti nek abah pon ada terlintas pasaan yg sama dan mungkin rasa lebih sedih dari aku..Al-Fatihah buat arwah nenek aku,Mariam Binti Manuh.`


Macam biasa, aku tak pandai nak order2 untuk makan besar camnie..So mereka yg lain la uruskan..Aku juz order menu yang dah aku target dari umah..Ape lagi kalau bukan ketam blackpepper! Febret tuu~ Lauk len tak de pon tak pe..haha..

Siyes aku rambang mata! Nasib dah order ketam!

Order, jangan x order bro...! Abah malu2 lak..ececehh....hehe

Sementara dok tunggu order sampai, aku, adik aku ngan dak kecik si Aidil tu pegi la round2 tempat tu..Sangat syok sebab tempat makan nie terapung atas laut .. Jangan la loyar buruk, ada lah tiangnyer..aishhh~ Leh la nampak Negara "Singa" dari sini..Nama pun port 'terselatan'..Maksudnya penghujung Johor..Angin malam tu kuat ..Wah~ bez sangat! Macam nak wat umah tepi laut..Haha..Eh..eh..x nak laa.." Kalau takut dilambung tsunami, jangan berumah ditepi laut.." huhu...

With my YOUNGer bRo! same2 sudah tembam! Tudung senget ok..well, angin laut me'ngipas2'..

Ops! kenA "muah" la! keciK2 Leh la kiss, dah besyo kang x leh daa...

Makanan dah sampai! Wah~ Aku memang x pandang lauk lain..Ketam~ Ketam~ meh dekat sini...Huahahaa! *ketawa jahat dalam hati* Sekali betul, ketam depan aku jek..Makanan lain ada la ikan siakap masak 3 rasa (febret nek abah ), sotong masak 3 rasa ( adik aku order ), sotong salut tepung ( paksu aku order ), tomyam seafood, sup ayam ( bapak aku nye, sebab abah ada saket gout, xleh makan seafood..cian abah..leh mam ikan ngan ayam jek..), pastu ada sayur kailan..dah! Tu jek..

Tomyam seafood! Nyum2...

Siakap 3 raSa + sutun 3 raSa


Fuh! Ini memang BEST!! KetaM bLackpepPer!

Aku order air simple jek, sirap lemon..hehe..Bukan limau kasturi tu..Tapi yg klakarnya si Aidil, kitorang tanya nak mamam ape, dia jawab dengan semangatnyer, "mee goreng x nak pedash!" hehe..Dia tak pandai makan seafood..Rugi tol..Padahal abah dia selalu gi laut bawak alek seafood..Dia lak x suka..Ikan tu makan la..Ape la sepupu aku sorang nie....

Alhamdulillah~ murah rezki malam tu.. Semua disponsor oleh mak abah..Aku melantak ketam jek..Sotong aku x sentuh langsung..Tomyam ada lah wat kuah..Sayur pon sedap..Nyum2...Nasib tak pakai jeans malam tu..Aku pakai skirt labuh..Kalau tak, silap2 tercabut butang suar..haha...


Ini keje paksu aku la nie...Da licin semua, pi sumbat straw kat mulut ikan nie...hehe

* bila lah dapat belanja kuarga pakai duit sendiri..Teringin sangat!

p/s : Bersyukur dengan setiap nikmat rezki yg kita dapat..Ingat, masih ada yg berlapar kat luar sana...

0 buDi bicaRA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...