13 February 2011

kEtaM terBang???

12-02-2011 | RESTORAN SAYAM,STULANG,JB


Emm...arini ade makan beso ngan kuarge....nek abah ( panggilan untuk atok aku ) nak banje ank beranak ngan cucu dia nie...atok pilih restoran Sayam..mencekik seafood la .. Keluarge maklong ade paklong, along ngan angah (sepupu aku )...moksu jek xde.... x seperti suatu mase dulu...masa arwah nenek ade...semua adik badik mak ade...rindu lak kat nenek.. :( ( al-fatihah wat nenek...)



Mase untuk meng'order'..aku jenis xtau sangat la order2 makan untuk mkn satu family....aper yg dipesan, tu la yang aku makan..lenjan jek...aku da PUASA SETENGAH HARI sebab nak makan malam ni..haha...lambat punye pasal menunggu angah balik keje, perot aku dah berbunyi ghazal (macam nek abah men gambus sudaa~)...last2, kami makan kol 11 kot td...memang kasi melantak habis...dua pinggan aku makan..( da bace bismillah ker td?? )


Makanan yg diorder : tomyam ayam,tomyam seafood, tomyam sayur, ketam black pepper ( febret!!! ), udang goreng mentega, sotong goreng tepung, sayur kailan & ikan siakap masak 3 rasa...aku sampai xtau nk makan mana 1...( sebab aku kalo makan nasi, xreti makan lauk banyak2 jenis..) dek kerana agak kebulur, aku mkn yg senang makan dulu...sotong,udang,ikan...dan~~ masa yang ditunggu! ketaM!!!!!!


alamak! keras gile kulit dia...dia x bagi kacip..dia da kacipkan..tapi tangan aku nie xsekuat mana...hiyakkkkk!!! aku pakai garfu cungkil isi dia...hiyyaakkkk!!!! aku patahkan kaki2 kecik ketam tu...dan yg last...penyepit dia yg gemok aku cuba pecahkan..xleh! keras! hiyyyyakkkkk!!! pap! terbang penyepit ketam tu..aku terdiam serta merta! huh?? semua kuarge tgok aku..lalala~ malu nk mampos aku...pipi naik kembang dan tebal 7 inci rasenyer..!

tu la kali pertama aku wat perangai..mak cakap aku xleh dibawak gi majlis la..xsenonoh...haha...alaa~ orang len xperasan la..( sedapkan hati sendiri )...dah2...pewot aku nak pecah la..alhamdulillah~ kenyang2..leh puasa la esok..hehe... :P

0 buDi bicaRA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...