09 June 2011

Macam Takut Jer Nak Naik Bas

Assalamu'alaikum....

Humm..negara kita nie nampak jer aman..tapi sebenarnya porak peranda gak ..Tapi buka dari segi fizikal macam kat luar negara yang asyik bang sana, bang sini..bom sana..bom sini...kalau nak sebut bunuh sana sini, kat malaysia pon 2 kali 5 je..cuma cara pembunuhan tu jer bermacam2 agenda...

Eh, tapi ca bukan nak citer pasal pembunuhan..tapi nak citer pasal 1 kes yang disiarkan kat Berita Utama tadi..sapa tengok, korang tau la kan..Kes yang hebat diwujudkan oleh si manusia yang takde bezanya dengan binatang..Seorang pemandu bas yang dahagakan seks sampai da tak kira tempat..


Apa taknyer, dia pergi pasang vcd lucah dalam bas...pastu terus paksa pompuan nie bukak baju..masa tu xde orang..pemandu bas nie benti kat satu tempat..naseb baik polis datang tepat pada masanya..bukak pintu bas then dengar pompuan tu jerit2..hamek kaw..kena tangkap bogel2..gila lah!

Serius takut nak naik bas kalau bas tu tak ramai orang...pastu dengan cermin gelap lak..memang seram la..ca penah ada tau pengalaman sekali..ehhhh~ bukan kena rogol la..ca bukan simpulana tu nak heboh2 hal yang mengaibkan diri nie..ops...masa tu ca nak balik umah sewa...dari hentian bas Larkin,Johor...ca ngan sorang kawan ca naik la bas nie..bas tabung, so terus bayar..driver india..bas tu kosong..cermin gelap gak..langsir xleh adjust..memang suram jer suasana dalam tu..tunggu la bape minit..takde pon orang naik..siyes rasa tak sedap hati..naseb baik pintu belakang terbuka..apa lagi..kitorang cabut..takut la..

Sekarang macam2 boleh terjadi..muka baik pon takleh percaya ok..so, wahai kaumku...wanita...perempuan..gadis..jaga lah diri korang baik2..jangan tunjuk berani sangat...jangan pula terlalu percayakan seseorang..sebab nafsu tu makanan syaitan..tiada sapa akan jangka bila diri si lelaki.dah dikuasai oleh nafsu serakah nie..Bagi kaum lelaki diluar sana pula, tetapkan iman didada...selagi iman didada, insyaAllah akan terlindung dari segala perbuatan syaitan nie...

16 comments:

  1. dasyatnya. sampai macam tu sekali

    ReplyDelete
  2. kite ada tengok part yang ni,
    mmg tak guna lah orang tu,
    tak reti nak kawal nafsu,

    kite pernah juga naik bas sensorang, pastu tawakal je dlm hati, mtk tak de pape yg berlaku,

    ReplyDelete
  3. Yup2 ade dengar brite ni kat tv.. huh macam2 dunia sekarang ni, ni la jadinya bila tak berpegang pada agama

    ReplyDelete
  4. ish bahaya jugak kan . Tia pernah naik bas sorang2 yang perjalanannya sampai 6 jam . dah sah2 Tia tertidur . nak buat macamana . tapi tu lah , nasib baik siang ..

    ReplyDelete
  5. @siti kektus tu la..kdg2 mmg terpaksa naik bas sorang2...camanekn..kne la jga diri..

    ReplyDelete
  6. @Srikandi Cinta betul2..semua agama rasanya larang buat pkra2 keji tu..humm..tkot!

    ReplyDelete
  7. @tia @ Ini Kisah Tia tp skang, jenayah tu xkira tempat @ masa dah wak..risau...

    ReplyDelete
  8. dsyatnya skrng ni,
    nafsu buas drebar tu. haish

    ReplyDelete
  9. @KAMIHIDUP yer..doa2 gak semoga sentiasa dilindingi olehNYA.. :)

    ReplyDelete
  10. salam kenal..mmg skrg ni bahaya,macam2 leh jadi.pada kaum hawa,sila berhati2 slalu..kite yg drive sendiri ni pun banyak risikonye..

    ReplyDelete
  11. @KuNanGKuNanG salam kenal juga.. :) betul tu..drive sendiri mmg bahaya..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...