04 June 2011

Air Mata Lelaki Setitis RM50! Air Mata Wanita Setitis 10sen!

Assalamu'alaikum~
Hai....

Meh2...sape nak beli air mata meh..pompuan punya airmata murah murah! air mata lelaki mahal sikit akak abang pakcik makcik yer...meh2! Cepat2..selagi stok masih ade!





Agak2 ade ker orang JUAL airmata?? haha..mestilah takde kan..Saje je wat tajuk entry kali nie macam tu..Harga setitis airmata tu cuma nak melambangkan betapa susah dan senangnyer airmata tu gugur dikalangan seseorang lelaki atau perempuan...

=======================================================

LELAKI



KENAPA LELAKI SUSAH MENGALIRKAN AIRMATA@MENANGIS??

► Lelaki mempunyai tahap keegoan yang sangat tinggi..(malu konon kalau orang lain nampak.. :P )
► Lelaki bijak menyembunyikan masalah..Power la bab2 cover line nie..padahal jiwa kacau.. :)
► Lelaki mempunyai kekebalan jiwa..kurang sensitif la..kan lelaki nie ketua keluarga..bayangkan kalau sensitif, kena marah dengan bini @ ade prob sikit, nangis..spoil je depan anak2...ngeee...
► Lelaki ada cara lain untuk melayan pasaan sedih nie..contoh, pi enjoy ngan kawan2..so, leh la lupa jap kesedihan tu..

BILA LELAKI AKAN MENANGIS??

► Bila kehilangan orang yang teramat2 disayangi iaitu ibu atau bapa mahupon si cinta hati yang amat2 dicintai ( isteri la..kalau awek..umm~ ada tak? ade...ca da penah jumpa.. :) )
► Bil lelaki ini terasa tersangat la tercabar..(tapi mesti susah nak tengokj diorang nangis depan orang..)

KESIMPULAN : Semahal-mahal airmata lelaki, seandainyer gugur juga memang dia dah tak leh membendung pasaan yang dirasa...Memang dia tengah lemah la tu..Kita yang perempuan jangan la dok gelakkan kalau nampak..lelaki juga manusia kan.. Ca dah ada pengalaman,kawan lelaki ca menangis depan ca, ngadu masalah..So, ca kena jadi good listener la kan..


PEREMPUAN



KENAPA WANITA SENANG MENANGIS?

► Wanita itu tersangatla lembut hatinya..sensitif...hati wanita ni ibarat KACA...memang adakalanya keras, tapi sebenarnya RAPUH...
► Kekuatan wanita sebenarnya terletak pada airmata..Itu kurniaan yang ALLAH sedia berikan khas untuk wanita selain kekuatan dan ketabahan diri..
► Wanita tidak mampu menyembunyikan masalah..Wanita lebih senang mencari teman berkongsi masalah..Tak ngadu kat orang tu, muka memang takleh nak cover..lagi2 pada sinar mata dia..(nie orang terer jer leh detect..ngeh3.. :P )

BILA WANITA AKAN MENANGIS??

► Bila2 masa jer bila hatinya tersentuh..takde punya masa yang khusus untuk wanita menangis..Melainkan wanita itu egonyer mengalahkan lelaki..teeettttt.. :)

=======================================================

Haa..tu la sedikit sebanyak pemerhatian ca sepanjang hidup nie..dunia sekeliling mengajar kita..pengalaman pula mendewasakan kita..Lelaki ke wanita ke, masing2 tetap MANUSIA yang punya hati dan perasaan (melainkan orang yang berperangai macam binatang! buang anak sana sini, bunuh orang, rogol orang dan lain2..)

 elehh~ mase kecik2 semua sama je kuat nangis! :P kalah Ahmad Albab.. 

21 comments:

  1. ...kalo ayaQ mata buley juai mesti banyak dah ayaQ mata moon utk dijual...
    mOon cenggeng!

    ReplyDelete
  2. @kambeng.karbonat ce try jual KK..kk nangis, pastu jual..hehe...

    ReplyDelete
  3. eye moo agaknya air mata manusia kot heheh..eii seram..heheh

    ReplyDelete
  4. @Syuxer haha..syuk slalu guna ke? cube try rasa sikit..masin tak? haha.. :P

    ReplyDelete
  5. tak suke nangis lalala (^_^)

    ReplyDelete
  6. tapi air mata perempuan la murah sekali nak bergurguran kan,...hehhe

    sikit2 ngagis..ehheh

    ReplyDelete
  7. @HonEyBuNNy tau xper..ca lgilah..klo nangis mcm air paip...

    ReplyDelete
  8. bls kunjungan ca... btl tu... sekeras-keras wanita, hati lembut sngt,.... :)

    ReplyDelete
  9. air mata senjata bg wanita utk lelaki. hehehe

    ReplyDelete
  10. @Lissa betul2..tp kalau kerap sangat guna senjata nie nanti lama2 lelaki x percaya dah.. :)

    ReplyDelete
  11. Aku bukanlah superman,aku juga bisa nangis,jika kekasih hatiku pergi meningalkan aq..chewahh nyanyi la pulekk..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...