14 October 2011

Rumah Ku Reban Ayam Mu

Assalamu'alaikum~

"Lukamu..luka ku jua...... ♪ " e'eh..apasal lagu tomok lak kuar nie..hek3..Salah lagu la..
Ayam! Bermacam Ayam......

Ha, ca nak citer pasal mereka la nie...Mak ayam, bapak ayam dan anak2 nye.



Selalu orang kata rumah ku syurga ku...Tapi kali ni ca panasss jek sebab rumahku dah jadi reban ayam mu.
Bukan reban ayam korang la...Ayam jiran ca ni haa.Adoi...

Sakit tak hati korang kalau jiran korang bela ayam banyak2, tapi ayamnye suka buat rombongan cik kiah ke rumah korang? Mak bapak ayam siap berpimpin2 tangan dengan gumbiranya masuk ke beranda rumah bersama anak-anak. Kalau setakat bersiar-siar takpe lagi,ini tak, siap melepaskan 'hajat' sekali. tu yang geram jek.Macam nak bako jek montot ayam tu..

Ala comelnyer.Yang ni tak sanggup la nak bakar montot dia..hehe.comel sangat..*macam ayam tipu jer nie*


Bila mereka dah meninggalkan 'hajat' diorang tu, ofcoz la mata dan hidung nie tak terdaya nak melihat dan membaunya.Ok, fine.Ca kena basuh..Baru basuh, lantai beranda tu pon masih basah,e'eh.... rombongan cik kiah tu datang lagi dannnn melepaskan hajat lagi! Owh tidaakkkk! Geram der..1st sebab penat membasuh dan menyental.2nd membazir air tau tak.

Tapi dalam kes ni tak boleh nak salahkan ayam kot.Diorang mana la ada akal.Tak fikir pon pasal jamban nak membuang tu. Kalau ca nak salahkan tuan empunya ayam boleh tak? Ye la, dah tau bela ayam banyak, buat la reban @ kandang kecik.Kandang?? Boleh la kan dari ayam tu dok datang berkeliaran ke rumah orang dan mendatangkan masalah pembaziran air.Sabar je la~~

* agak2 boleh tak ngadu kat Aduan Rakyat?? :P



12 comments:

  1. salam kenal..dah follow awak.

    tangkap goreng je ayam tu. sodaapp.

    MOHD NASER.com

    ReplyDelete
  2. haha....ti jadi x halal pulak..ayam org tu.. :)

    ReplyDelete
  3. betul tu . tuan punya ayam kenalah bertanggungjawab sikit . kalau tak mampu jaga , jual .. tak pun sembelih masak .. huhuu

    ReplyDelete
  4. kelkar la lak...cite pasal ayam

    eh..org pontian ekk...kampung abah sy tuuu..hehehe

    ReplyDelete
  5. @MiYOKO SuKi ye, ca org pontian.. tapi xsampai pontian lagi..hehe..pekan nanas jek..yeke..katne?

    ReplyDelete
  6. ayam2 jiran ko serang umah ko ke.. ape lagi. wat la aduan kat kementrian pertahanan... hahaha

    ReplyDelete
  7. yang kunen2 tu comei la. hihi. pjm sat.. :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...