25 October 2011

SAHABAT SEJATI..Wujud Ke??

Assalamu'alaikum~


Hebatnya inchek Celcom menguji keimanan dan kesabaran ca akhir2 ni..Line tu macam tercekik tulang je..Sampaikan nak approve komen tu pon berzaman..Apatah lagi nak BW, nak update.. Cicak atas ceiling pon menguap la tunggu loading dashboard..*nada slow menunjukkan tahap kesabaran masih mampu dikawal ye..kalau tak, habis sebijik2 word tu di"CAPS LOCK"kan...


SAHABAT SEJATI...Wujud ker? Orang yang macammane boleh dicop best fren ni? Adakah kawan sepermainan ? Adakah kawan yang kenal masa interview tadi? Adakah kawan yang tolong korang tergolek dekat cafe? Atau apa2 jer la situasi yang logik dek akal..

Kalau bahasa ongputeh best friend la ek? Tak pon true fren...eh, ada ke? True love pernahlah dengar..Layankan jer la ea..Teringat kata2 dari seorang lecturer English ca masa kat poli dulu....

" Dalam hidup saya, saya takde best friend.Dan saya rasa best friend tu tak wujud dan tak perlu kot best friend ni... " 

Lebih kurang camtu la..Mula2 pelik gak kan dengan kenyataan beliau yang agak touching tu.Lepas dengar dia cerita ca faham kenapa prinsip dia camtu.Semua dari pengalaman dan sejarah dia.Kawan yang disangka kawan sejati cuma ada masa senang tapi hilang masa dia susah..
Memang susah nak cari SAHABAT sejati..Kenapa ca tak sebut KAWAN? Bagi ca kawan tu ramai..Kat mana2 boleh dapat kawan. SAHABAT ni walau maksudnya tetap sama tapi pangkatnye special sikit.SAHABAT sejati adalah orang yang ada masa kita susah dan senang.Orang yang kita rasa da macam bank rahsia kita..Orang yang kita anggap macam adik beradik kita..

"SAHABAT SEJATI = Di saat dia juga ada masalah, dia tetap ada untuk mendengar masalah sahabatnya yang lain...dan berusaha apa yang mampu untuk membantu.."


Korang dah jumpa insan yang camtu? Alhamdulillah ca dah jumpa..Dia la sahabat, dialah kakak, dialah adik..dialah kekasih hati ca..Saipurah dan Syaqila...* Terima kasih sayang2 ku kerana menjadi sahabat terbaik saya...InsyaALLAH kalian la sahabat dunia dan akhirat saya..

4 comments:

  1. Sahabat sjati wujud kot..tpi kte kne tnye balik dri sndri..adakah kte sahabt yang sjati pda kawan kte..shabat sjati adalah shabat yang brani menegur skranya kte mlakukan kesalahan..cewahhh..kekeke

    ReplyDelete
  2. nak cari kawan tu memang senang..nak ketemu sahabat tu yang sukar...:)

    ReplyDelete
  3. @SpeakerSekolah : wah..bernas sungguh..hehe..ca sokong pendapat kamu... =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...