11 July 2011

‘Tongkat Si Buta’

Assalamu’alaikum..




Tongkat si buta...apekah?? hehee..ok..topik kali nie sebenarnya kuantiti atau kualiti…da macam orang berniaga dah..hehe..nak kualiti ke kuantiti ?? mana leh bawa untung? Aiyaaa~ mestilah kedua-dua sekali meyh…….haa..tu kalau yang berniaga la…dalam persahabatan atau perhubungan mestilah KUALITI lebih utama..KUANTITI jatuh tempat kedua…sape tak setuju?? Ca memang TAK SETUJU kalau ada orang TAK SETUJU!



Macam makan buah durian…ceh3…mentang2 musim durian sekarang kann…ok…kita  kopek sebijik, ada isi yang elok, ada yang busuk…kalau korang fikir nak makan ikut KUANTITI, haaa….dengan yang busuk2 korang sapu licin..eeuuwww~ nak ker? Hehe….tapi, kalau fikir KUALITI….korang akan makan yang elok jer…perut pon selamat…tak saket…hehe

Macam tu gak dalam persahabatan…KUALITI memang lagi penting dari KUANTITI….kalau setakat ramai kawan, tapi masing2 wat hal sendiri, susah senang sendiri2 jer tak guna jugak…dulu memang ca ada cakap kan yang ca KETANDUSAN KAWAN DUNIA REALITI? Ca de la ngadu kan sorang sahabat baik ca…ca jeles gak ngan dia..dia masih study..jadi kawan baru sentiasa ada..tapi ca yang dok umah jer, takde dah kawan baru…tapi dia la yang menyedarkan ca pasal nie semua..

RAMAI tu tak membawa banyak sokongan pon kalau mereka tak selalu ada dengan kita..Macam rumput..kalau dah banyak2 jadi semak samun jer kalau kita tak jaga..tapi cuba kita jaga, rumput leh jadi cantik jer macam rumput padang tu..tak pun rumput yang tanam sendiri tu…hehe…


Ca hargai kawan2 ca walau sesikit mana..walau dalam dunia nie hanya tinggal seorang kawan sekali pun, tapi kalau dia lah yang menjadi ‘tongkat si buta’, ia amat berharga buat ca… 

10 comments:

  1. @siti kektus yup! kita kawan..ngeee...maseh sebab jadi kawan ca.. :)

    ReplyDelete
  2. :) kawan yang sejati sukar dicari tapi kalau dah dapat sayang dia ketat2..:)

    ReplyDelete
  3. sy pn tak rmai kwn.. tp yg penting kita baik ngn semua org so org akan baik ngn kita.. =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...