19 July 2011

Bila Kucing Rindu Tuannya....

Assalamu'alaikum...

Seperti yang ca dah citer sebelum2 nie..ca dah mula kerja kan sekarang...
Korag kenal Jibam?? Haaa~ sape tak kenal sah tak penah lagi baca entry ca pasal nyau kesayangan ca... [ boleh tengok kat label "Makhluk Comel", banyak pasal Jibam ]

Kalau dulu masa ca dok menganggur, ca la yang tinggal kat umah sengsorang bila mak abah ngan adik ca pergi kerja..jadi Jibam ada la kawan lagi...ye la..dia mana ada kawan lagi..adik beradik dia, sepupu sepapat dia ada yang mati, ada yang kena buang..tapi semenjak ca dah kerja, takde orang dah kat rumah...

Waktu balik kerja ca ngan mak abah dan adik ca lain..ca balik malam..jadi diorang balik dulu..mak ca ada citer kalau makalek keje, Jibam dah tunggu depan umah..tegak jer leher dia tunggu mak masuk umah..bukan sebab lapar sangat pun..tapi nak bergurau senda..hehe...

Tapi lain juga bila tuan dia nie takde siang2..balik kerja aritu, ca disambut oleh Jibam..dari dapur dia lari ke ruang tamu..hehe..masa ca mandi dia tunggu kat luar pintu bilik air..time makan dia duduk kat kerusi sebelah..cuit2 kaki ca, tangan ca..buat muka comel..

Pastu time ca iron baju kerja tak sangka dia duduk depan ca...tengok ca iron baju..nak tengok Jibam 'kerinduan' kat ca? hehe....kat bawah nie....

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



Masa nie ca iron dekat2 ngan katil mak abah..tilam nyer takde sebab mak abah ca amek bawak luar..tidur kat ruang tamu jer...jadi Jibam naik atas tu tengok ca iron baju sampai siap..hehe...
Jibam, Jibam..sayang sangat kat kamu!


4 comments:

  1. hehehe.

    kucing pon ada perasaan ca. ;)

    ReplyDelete
  2. alololo.. sedih lak tgk kucen sbb kucen syue baru jek mati ;(


    thanx visit my blog ;]

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...