15 August 2011

Rindu Pada Cinta Yang Bukan Milik Kita


Assalamu’alaikum..

Pernah tak korang rindu pada someone yang tak sepatutnya..? Orang yang tak lagi akan menerima rindu kita, ataupun orang yang pernah menyakiti kita?
Dalam petikan sebuah lagu dari hijjaz…umm..ca lupa tajuk dia..
“ Rindu itu adalah..anugerah dari ALLAH…..”


Rindu nie tak kenal siapa pon..kita boleh rindu sape2..Samada orang tu tau atau tak tau tentang pasaan rindu kita tu..

Tu yang ca alami sekarang..masa silam kadang-kadang datang mengungkit kenangan..
Walau seseorang tu pernah mengecewakan kita, tapi orang kata jangan sesekali kita terus buang dia.Sebab , sekurang-kurangnya dia pernah buat kita bahagia walau untuk seketika..kegembiraan t upon salah satu nikmat yang ALLAH kurniakan kat kita..

Saat nie, ketika nie..ca rindu pada 2 orang hamba ALLAH..Mereka yang pernah wujud dalam hidup ca.Yang pernah mengukir senyuman pada bibir ca..Yang pernah juga buat ca ketawa..
Sekarang masing2 membawa haluan sendiri.Bukan taknak menjalin hubungan sebagai kawan biasa lagi, tapi keadaan tak mengizinkan. Mereka dah temui ‘kebahagian’ baru..begitu jugak dengan ca..Cara yang terbaik adalah ‘melepaskan’ mereka dengan tenang.Doakan mereka bahagia dalam hidup mereka sekarang dan akan datang.Jodoh dah ditentukan oleh ALLAH..siapa tahu kan?
Ada ker orang yang merindui ca ye? Ca bersyukur sebab Mr Mieca semestinya merindui ca.. :)

2 comments:

  1. btol2.. kngn tu kdg2 membwa kpde ksdhn n kgmbraan.. kdg2 kite ngs, kdg2 kite trsnyum.. kdg2 kte x mmpu nk snyum.. tp wlo ppe pon hidup prlu dtruskn.. wlopn rndu sntse mekar.. ;)

    ReplyDelete
  2. @elynn aiza ♥ betul3...kita kena blajar bina idup baru...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...