14 August 2011

Kuih Tunjuk VS Kuih Buat Sendiri


Assalamu’alaikum~
Kuih tunjuk biasa la kita dengar kan bila tiba musim nak raya ni..tak tau kuih tunjuk?? Alaaa..kuih yang dah siap dijual..tinggal kuar duit jer..kalau duit berkepuk dalam dompet tu sedap gak nak main tunjuk2 je..kalau tak berkepuk tu yang kena dok diam2 jer..hehe..Tapi ca rasa zaman skang nie, beli bahan2 nak buat kuih sendiri dengan beli kuih siap nie kosnya lebih kurang jer..barang2 skang mahal la kan?

KENAPA ORANG MEMILIH KUIH TUNJUK DARI BUAT SENDIRI??


>> Kesuntukan masa sebab busy dengan kerja.
>> Banyak choice dan cantik2 semuanya
>> Kemalasan tahap dewa nak buat kuih sendiri
>> Duit banyak sangat..hehe
>> Dah tau makjah buat kuih tu kompem sedap! WAJIB beli..
>> Sebab tolong perniagaan member..( ade ker?? Hehe)

KENAPA ORANG LEBIH SUKA BUAT KUIH BUATAN SENDIRI


>> Lagi puas hati sebab dari air tangan sendiri
>> Terlalu banyak masa terluang kat umah.
>> Kuih kita takde dijual dipasaran (ceh3..hebat tuuuu~)
>> Kita sendiri buat bisnes kuih tunjuk
>> Inginkan keseronokan dan kemeriahan buat kuih bersama ahli keluarga.
>> Senang ikut citarasa sendiri (cerewet) hehe

Apa2 pon bentuk kuih, warna kuih, tetap kuih raya kan? Bukan selalu jumpa dihari2 biasa.. J
Apa pilihan korang? Ngeeee~ :D

6 comments:

  1. kuih tunjuk lagi mudah sket.. tp kalau nak puas, buat sendiri :D

    ReplyDelete
  2. nyum2.. terliur plak tetibe.. hahaha..

    ReplyDelete
  3. sy beli je..nak wat sumpah xreti.he3..kantoi..

    ReplyDelete
  4. klu duit bynk sngt jgn beli kuih raye..bagi je kt ak..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...