13 August 2011

Suka Buat Tapi Tak Suka Makan


Assalamu’alaikum~

Dum..dum..dum..bunyi mercun……
Eh da hamper setengah bulan kita berpuasa kan…
Kejap je rasa..pejam celik,pejam celik, sahur buka, sahur buka, da habis sebulan puasa..hehe
Bila da nak raya nie, mula la datang symptom rajin buat biskut raya..kuih raya..Tiap tahun nak buat kuih raya mesti ca cari resepi..haha..sekali cari, sekali buat pastu hilang balik resepi tu.bukan reti nak simpan lek lok..kadang2 main cincai je..masuk ramuan sesuka hati..pastu menyesal tak sudah biskut raya tu baling ke dinding pon tak pecah..haha..



Tapi yang peliknya, ca nie sekadar suka buat kuih jer..tapi kureng minat sikit makan biskut2 raya nie..KECUALI biskut cornflakes ngan tat..memang febret..

YaALLAH! Tergoda youuu~

yang lainnya ca lebih kejar kerepek2 je..siyesss….kalau kerepek ubi tu, ambil sebalang dok depan tv, khusuk jer makan tak hirau orang lain mintak..haha..


Ni ada gak cari resepi2 kat internet nie..semua nya berunsur coklat..mesti itam2 jer kuih kat atas meja umah ca tahun ni.hehe..yela, banyak kuih coklat2 nie..Kuih tunjuk ca tak suka pulak nak membeli..tak tau la kenapa..harap cantik jer bukan sedap sangat pon..(ceh3.macam la kuih ca sedap sangat..) tapi ok apa, kita akan rasa kepuasan tau kalau kuih tu menjadi dan orang suka..tu lagi syok..
Tak sabar nak mulakan operasi buat kuih raya…..jom tolong ca! J

4 comments:

  1. pernah beli kuih tunjuk. rupa lain2 tapi rasa semua sama..hampehh. rugi duit ja. lebih baik buat sendiri. puas hati.

    kot2 la bakal mak mertua pi rumah, boleh la berbangga sikit..hehe

    ReplyDelete
  2. hahha same lar kte.. memang seronok.. btw.. shera baru ari ni siap buat kuih cornflakes ngan tat.. cuba tgk kat blog.. heheh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...