29 May 2011

Air Kelapa Pasar Malam Berharga RM50 Segelas !

Assalamu'alaikum~

Tak percaya?? Percaya laaa... :(



Meh nak citer......................time tu ca jiwa kacau yang teramat la..sampai ca rasa dunia sekeliling ca nie kaku..tak bergerak.macam berada dalam dunia yang di'pause' kan tau ..huhu..Parah tak? Parah tak??

Tengah2 jiwa kacau, pergi jenjalan kat pasar malam ( tapi kat tempat ca, ca panggil pasar lambak.)..ca ajak sorang kawan ca teman la..ca pergi singgah beli air kelapa yang sepatutnya berharga singget jek satu gelas plastik tu kan..Ok..ca bayar la........Masa tu ca ingat lagi dalam dompet ca ade lebih kurang RM52.00 bape sen cam tu la..

Masa ca nak beli topup lak, tibe2..........................

"huh??! Nape ada singget jek? Mana duit RM50 aku nie?? " ca dah cuak..kawan ca pon tercengang jek..ca ingat2 balik kemana wet ca pergi.....Sekali..............

" Ya Allah!! aku bayar wet air kelapa tadi guna wet RM50! Bukan wet singget!!! " teriak ca dalam hati...ca malu nak cakap ngan kawan ca..Ca terus ajak dia balik tanpa beli topup..ca cakap tak jadi la..wet tak cukup lak..huhu..

Balik tu ca nangis2..sebab tu wet mak bagi..mak soh belanja..ada lebih pulang..masalahnyer semuanya lesap dah.. T__T

Citer kat mak pon nangis2..naseb mak tak marah..mak cakap...

" tak pe lah ..rezeki orang niaga tu...bukan rezeki kita...."

Nasib baik..tapi kan..sampai hati orang niaga tu tak panggil ca untuk pulang duit baki.. :( adakah dia TAK JUJUR atau TAK PERASAN juga yg ca bayar air kelapa segelas tu ngan duit RM50..huhu.. T__T




10 comments:

  1. rasanya mungkin orang tu tak perasan kot.. kalo dalam ramai-ramai buleh jadi xperasan..warna kan ebih kurang ke, apatah lagi kalo duir tu dilipat2..huhu..rezeki orang niaga tu.. redha ya ca.. :D

    ReplyDelete
  2. maybe dia x perasaan kowt,,
    selalunya owg sua then belah,,
    so dia pon x terfikir kowt

    ReplyDelete
  3. @De'din tulah..mmg org tu x pasan la kn? xper la..rezeki dia.. :)

    ReplyDelete
  4. rezeki jgn ditolak..
    maut jgn dicari..
    heheh

    ReplyDelete
  5. emmm.. mungkin dia tak perasan klu ca lipat.. tp klu tak lipat, cm x logik la klu x prasan.. biarlh.. mgkin dh rezeki dia.. halalkan je.. nnti rezeki utk ca dtg jgk dgn cara lain plk.. insyaAllah

    ReplyDelete
  6. @MerLetu la...mungkin ca lipat kot masa tu..xpe la...ca halalkan.. :)

    ReplyDelete
  7. sian ko ca..erk trpaggil ca la plak =P

    ReplyDelete
  8. @suha
    kecian kan kn? cik suh sungguh prihatin~ hahahaha~ senget ko poo..siap ko..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...