23 May 2011

CERITA KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI

SITUASI : Sekumpulan murid2 sekolah rendah yang mengikuti rombongan sambil belaja hilang!
LOKASI : Diperkarangan stesen ERL~~






Seorang cikgu telah mengetuai satu kumpulan murid Sekolah Kebangsaan Tut Tut Tut iaitu chegu zubir. Budak2 nie dibawa ke stesen ERL untuk ke satu destinasi yang da dijadualkan..Time untuk semua cikgu semak  list atas keWUJUDan kesemua murid jagaan.............

KUMPULAN 2chegu zubir  pon check....)

saya!

2) Cik Cempaka?? 
saya cikgu!

3) Mira'e ??
saya ade cikgu!

4) MizzKechique ?? 
ade!

huhuiiii~

6) Geminigurlz ??
saya!

7) MAIRA QUEEN ??
di sini~

8) Syuxer ?? 
------------senyap~~----------

-----------bunyi cengkerik~ (itu tipu)-----------

10) Nadh ????
(peluh jantan chegu zubir sudah berpusu2 keluar!)

Dengan dah hampir pengsan dah chegu zubir tawaf satu stesen ERL..Macam nak hentak2 pale kat dinding jek dia...Sikit lagi tu nak terjun kat rail ERL tu..Ape taknyer, 3 orang murid yang dibawah jagaan dia dah hilang! Cikgu2 lain ade murid jagaan sendiri gak..Selamat je disamping diorang..Entah camana 3 orang dari 10 orang murid tu boleh hilang..

Cik Cempaka : Cikgu nangis kew???

chegu zubir : Takla~ risau nie...mana nak cari kawan2 awak lagi 3 orang nie..Orang kat sini ramai tuu~

Geminigurlz : Ce tepon, ce tepon diorang cikgu...

chegu zubir : Ngek la dak nie..bila masa lak korang dibenarkan bawak nset...sabar je la ngan budak2 nie..aku nga risau tahap otomen nie!

Tiba2~~

MizzKechique : Cikgu! Cikgu! Tengok tu...Diorang kat sana!! ( terlompat2 sambil menuding jari ke sebuah restoran berdekatan , Restoran Dapur Tanpa Sempadan  yang siap dengan gambar besar si jejaka berbaju merah juga bertopi merah... )


chegu zubir terus berlari2 bapak ke arah restoran tu sambil berpimpin panjang dengan kesemua tujuh murid yang lain..Haha! Memang macam bapak2 la..

chegu zubir : Hey ....nape korang berpecah nie?? Cikgu risau korang tau tak?!

Syuxer : Cikgu! Cikgu! Meh2..Ada makan2 free~ Huhu..Lapar nie cikgu...Cikgu dari tadi jalan2 bukan nak belanja makan ke minum..Nie free cikgu!

Chef Ben : Ehem3....Maafkan saya, saya Ben Ashaari pemilik restoran nie..Jemput la masuk..Harini hari pembukaan..Jadi semua hidangan makanan free...Silakan..Cikgu yer? ( sambil senyum sampai ke telinga )

chegu zubir : Err, ye saya..Terima kasih.. 

Budak2 tu dah serbu masuk~ Terpaksa la chegu zubir masuk jugak..Kan kena jaga budak2 tu..

Sementara tu jari pantas menaip mesej " Cikgu PINKY MOMMA, saya dan murid2 saya kat Restoran Dapur Tanpa Sempadan ye..Budak2 nie lapar sangat lak.." ---SENDING MESSAGE---

Tak lama tu Cikgu Pinky balas .. " cuba tengok kat dalam restoran nie..kami disini juga ler..hehe.."
Mata chegu zubir melilau mencari kelibat kumpulan Cikgu PINKY MOMMA..Sekali pandang, diorang dah dok lambai2..Kuang asam! Aku je ketinggalan rupanya!

Last2,  mereka menikmati makan tengah hari di restoran Ben Ashaari tersebut~

* PENGAJARAN : Time makan tu makan! Jangan dok merayap tak ingat nak makan..ngeh3...

============================================================
Cerita ini adalah rekaan semata2.Tidak melibatkan yang mati namun yang masih hidup..Hehe..
Maaf jika ada sebarang kekurangan...Ini sekadar memenuhi tatacara SEGMEN CERITA KREATIF BERSAMA BEN ASHAARI...
============================================================

---TAMAT---

26 comments:

  1. hahaaa..~ menarik ... :) best2..

    ReplyDelete
  2. mekaseh masukkan nana dalam crite nie.. :)

    ReplyDelete
  3. hahaha....c.z dah kehilangan seorang anak murid....hehehehe

    ReplyDelete
  4. hihi.. Maceh ca.. Nadh murid y lapo ni, ehhe

    ReplyDelete
  5. @nana riduwan hehe..ala,letak sikit jek, jadi murid..heehee..sama2..

    ReplyDelete
  6. @Chegu Zubir bukan sorang..3 org..tak bace habis yer.. :P

    ReplyDelete
  7. haahah menarik citer ni...amboiii mujur kita x kena culik heheh..bagus2 banyak watak..:)

    ReplyDelete
  8. @Syuxer nie jer cara yg ca terfikir nk bnykkn watak..hehe..kamu murid yg lapo..

    ReplyDelete
  9. @Cik Cempaka kmu kiut..sebb tanyer cikgu nangis ker? hihi

    ReplyDelete
  10. ce tepon ce tepon ..... hehehe.. thanks!

    ReplyDelete
  11. wah kreatifnya.. kredit buat awak... :)

    ReplyDelete
  12. ekekekeke dapat jadi cikgu!
    sukaaaaa!

    thanx ye adik ;)

    ReplyDelete
  13. eee..budak2 ni mcm2 perangai..hahaha

    ReplyDelete
  14. @man yusoef hehe...diorang lapar..cikgu dia jalan2 tak ingat nak makan..hehe

    ReplyDelete
  15. ahaks..best lak jadi budak sekolah ni...

    dear, sowi br terjah...semlm coti berblog..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...