11 May 2013

Takut Nak Bertunang

Assalamu'alaikum....

Normal ke tak normal perasaan ni eh? Serius perasaan ni semakin hari semakin menebal dikala semuanya sudah dirancang.. Entah apa2..Bila ngadu kat kawan-kawan, ngadu pada si dia, memang diorang bebel..diorang kata buat pe nak takut..semuanya kita rancang..ALLAH yang menentukan.. Memang la..tapi......................


Memang patut pon ca kena bebel ngan si dia sebab selalu berfikiran negatif.Takut pada benda yang tak berlaku pon. Ni la masalah ca..Terlalu fikir bukan2..Nak tau apa ca fikir? Ca fikir kalau pape jadi kat hubungan pertunangan ni camana? Ca akan hampakan banyak pihak..Hati ca juga akan terluka..Luka yang sangat hebat tau berbanding luka kalau kena tinggal ngan lelaki yang sekadar bertitle 'pakwe' .

Sila lempang ca sekarang! Kenapa mesti ada persoalan camtu dalam diri dan fikiran ca kan? Ishhhh..teruk perangai.  Dulu bila perasaan tu datang, ca ngadu kat si dia.Memang kena 'ceramah' la..Sekarang kalau perasaan tu datang tiba2, cepat2 ca beristighfar...ca ada dengar ceramah2 kat tv..ni semua angkara syaitan gak..Diorang tak suka anak nabi adam ni berkahwin..macam2 cara dia buat untuk pesongkan fikiran kita sebagai orang islam ni.. Bila dah beristighfar tu, ca akan cepat2 'cuci' kepala otak ca ni balik yang sesungguhnya DOA tu penting. Nak yang terbaik, doa banyak2..Doa yang KHUSUS lagi digalakkan.. 

Doa yang khusus tu camana? Ok, camni.Contoh ca nak kan En. Bulat ca menjadi peneman hidup ca dunia dan akhirat. So dalam doa tu sebut kan namanya.. Lepas berdoa, kita jaga lah diri kita sebaik mungkin..Yang buruk dbuang..Yang kurang tu diperbaiki.. Pelihara hubungan sebaik mungkin..

Bila da mula serius dalam hal ni, ca baru rasa betapa pentingnya komunikasi dan kepercayaan pada pasangan... Jangan kedekut dengan kata "MAAF" walaupun bukan salah kita kalau kita nak hubungan kita berjalan dengan baik..Sebab memaafkan tu mampu menyejukkan hati tau.. :) 

Berdebar pulak bila semakin hampir masanya untuk menjadi tunangan orang.Kalau nak jadi isteri orang lak entah camane kan perasaan tu..? :") Doakan semuanya berjalan dengan lancar ye..♥


1 comment:

  1. perkara yang baik yang kita usahakan, InshaaAllah akan berakhir dengan baik, percayalah. banyakkan berdoa pada DIA. hanya padaNYA kita berdoa dan meminta segala2nya..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...