09 March 2011

baNtuLah aKu...iZinKan aKu berHijraH...



YA ALLAH.........................
Entah perasaan apa yang tiba2 dtg dlm jiwa aku beberapa hari nie...satu pasaan yg leh wat aku tiba2 menangis...sampai tersedu2..satu pasaan yg aku xtau nak tafsirkan macam mana..menyesal? malu? sedih? hampa? entah la..yg pasti disebabkan diri aku sendiri...perbuatan aku...bukan kerana orang lain...


Bila bangun dari tidur, aku lupa untuk bersyukur atas nikmat nyawa yg KAU masih berikan kepada ku untuk aku terus membuka mata dan bernafas...Bangun pun kadang2 aku lewat untuk bertemu janji dengan MU di subuh hari...Aku tidak merebut peluang akan rezeki di pagi hari yg terbuka untuk ku...



Aku malu dengan diri aku sendiri..aku lagi malu dengan DIA yg Maha Melihat,Mendengar dan Mengetahui setiap apa yg aku lakukan..air mata laju membasahi pipi aku...sayu nyer hati aku nie..mengenang tiap saat yg ALLAH berikan kepada aku,namun aku bagai sia2kan..Aku bagai alpa dengan apa yg aku impikan..Aku terleka dengan duniawi..Apa aku da buat di masa2 yg lalu?? Apa jer amalan aku untuk dibuat bekalan di SANA nanti? Memang aku solat..aku berpuasa...mengucap? banyak kali..tapi aku xtau adakah itu diterima oleh "BOS" diatas sana...???


Aku imbas kembali aper yg aku da buat di hari2 semalam..pastu hari2 yg da lama meninggal kan aku..yg da makan tahun...sejak umur belasan tahun...ALLAH!!! Banyak nyer salah aku pada KAU ya ALLAH! Dosa aku kalau boleh ditimbang kilo, agaknya boleh rosak penimbang tu...Pastu, entah ada ke tidak solat aku KAU terima...Aku rasa susah nyer aku nak khusyuk bila mengadap MU...ada sahaja benda lain yg datang mengganggu fikiran aku..Mengganggu masa aku untuk bersamaMU ya ALLAH...aku minta ampun yaALLAH...


Aku mungkin dipandang baik disisi manusia..Ulang sekali lagi,MUNGKIN sahaja...Tapi aku tahu, aku amatlah hina disisi MU yaALLAH...Aku membuat apa sahaja yg aku suka sampai aku kadang2 lupa KAU ada memerhati kan aku,mendengar aku..yaALLAH! besarnya dosa aku yaALLAH!!!  



Imanku senipis kulit bawang..rapuh juga...bantu la aku YA ALLAH..kuatkan lah iman aku...dekatkan aku dengan diriMU yaALLAH..kau KEKASIH ku yg sebenar2 nya..kau tetap yg SATU...tiada yg lain...Aku ingin dipandang mulia di sisi MU yaALLAH...biarlah aku dipandang hina di sisi manusia..namun pandangan KAU lagi penting buatku ya ALLAH.....ampunkan aku.... :'(


Namun begitu, aku bersyukur yaALLAH kerana aku masih diberi peluang disuatu ketika dahulu...Aku dapat mengetahui asas agama Mu..aku kesekolah agama...Jika aku tiada asas, aku xtau apa akan jadi pada diri aku sekarang..Aku cuma alpa ...Aku leka...Aku tidak manfaatkan aper yg aku da belajar..Ape yang aku ketahui...Astagfirullahal'azimm....ape lah aku nie.....


Manusia biasa memandang luaran lalu menilai..Namun jiwa dan hati seseorang manusia itu hanya layak dinilai oleh DIA kerana DIA MAHA MENGETAHUI....dengarkan lah suara hati ini ya ALLAH...aku mohon...


Aku bukan lah anak kepada seorang ustaz @ ustazah...Aku juga tahu iman itu bukan perkara yg boleh diwarisi...Iman itu milik masing2...Aku akan cuba menjadi yg terbaik...


inGin ku muLakaN hijraHku ........izInkaN akU........

4 comments:

  1. penulisan yang sangat baik.. teruskan menulis kerana MO akan erus mengikuti perkembangan blog kamu..
    banyaknya dosa MO tak tertanggung rasanya..semoga dosa2 kita diampunkan..ameen

    ReplyDelete
  2. @Muslimah Optimis
    penulisan dari hati jek nie..
    ca segan dgn MO, sume entry MO ade isu agama yg baik2..nie blog nie huhahuha lagi..xmampu nk jadi cam MO..

    ye, smoga diampunkan..ameenn.. :)

    ReplyDelete
  3. @♥CiK DuYuNg_Ca♥

    huhuhu. apa pulak tak mampu.. MO ni pun masih kena banyak belajar.. MO hanya gadis biasa.. berkongsi apa yang kita mahu kongsikan kerana dengan cara inilah kita belajar menjadi lebih baik kan.. hihihi... ukhwah fillah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...