11 March 2011

kenaPa "DAYANG"?? ( ParT 1 )

KenaPa "DAYANG"?? hehe..
Sebelum nak citer lebih berjeler2 panjang nyerrr, aku nak bitau semua rakyat jelata......I ♥ MY NAME VERY MUCH !!!!  ♥DAYANG FAEZAH♥  Nama yang khusus wat puteri sulung dalam kuarge ku yg tercinta...KENAPA "DAYANG"?? ngeee~ disebabkan jodoh mak aku dengan sang perwira dari nun jauh di sana, terpisah lak dengan Laut China Selatan, darah yg mengalir dalam badan aku nie ade la darah Sarawak..Sarawak terluka kew?? Sampai ade darah nie? hehe...xdek la..abah aku orang sana...Moyang2 belah abah aku ade la keturunan Brunei..sampai kat abah aku, semua da jadi orang Sarawak,berketurunan melayu Sarawak.. Mak aku, anak jati Johor..Berketurunan Bugis..( arwah nenek citer, atok moyang aku dulu memang keturunan bugis dari PALEMBANG.. yg suka pancung kepala orang tu...aishh~ seram! ) Malangnyer, aku jadi melayu jek..dah tu, xpandai cakap Sarawak, bugis pon xpandai...Dah mak bapak aku masing2 xmo praktikkan dalam idop seharian..ceh! Salahkan mak bapak lakk...Orang soh blaja xmo..Haha... ( Sori mak abah...hehe..)


Aku nak stoly ckit pasal camane mak abah aku leh bertemu dan berkahwin..hehe..Ye r, camane la jauh2 leh lak berjumpa an..Hmm...asalnyer mak abah aku masing2 dah penah ade tunang...Tapi,jodoh mereka ngn tunang masing2 x berpanjangan...orang kata,jodoh  tu xkemana kan? Aku penah la tgok bekas tunang masing2..umm...aku xsuka..haha..ye r..aku sayang mak bapak aku sekarang..kalau leh aku xmo jumpa bekas tunang mak abah...Biarlah diorang tu jadi sejarah jek..Semenjak kali pertama tgok gambar tu, aku da xpenah nak tgok agi...


Aku penah tanye mak camana laa mak abah nie leh jumpa...Johor-Sarawak bukan dekat...haha..masa tu pikir  pada jarak dekat jek..xpikir jauh ke depan langsung...mana laa nak terpikir benda lain....pikir bila jauh jek, xleh jumpa..haha..senget....budak2 hingusan la katakannn...


Al-kisahhh....toyyib....Abah aku betul2 perwira la cam aku cakap kat atas tadi..perwira berbaju coreng2 ijau tu...Si ....baju ijau..........hehe..abah aku Tentera Darat Diraja Malaysia..masa tu abah aku ade wat operasi ke Johor..ke mana, tu aku xtau la..hutan mana ke, kem mane ke aku xtau..hehe....Tibe2 mak abah terjumpa di satu tempat..kat bandar JB xsilap aku..Leh lak diorang nie jatuh cinta pada pandangan pertama...Hehe....mak cakap diorang berkenalan..pasal putus tunang tu aku xtau la after or before mak abah aku nie berjumpa..aku tau ckit2 jek citer diorang..mak abah berkawan cuma 3 bulan jek...then abah aku terus masuk minang ....dan mak abah kawen la pastu....alhamdulillah jodoh diorang da mencecah 21 taun..dengan ade nye seorang puteri dan seorang putera...adik aku lelaki...bukan la guna title dayang..tapi AWANG....adik aku... ♥ AWANG MOHD FARID ♥ Dialah racun,dialah penawar..haha...


Tu la citer kenapa nama aku de title "dayang" tu....hehe...Kerana aku anak pak inchek Awang Osman..Dan madam Rosnah..hehe....cayang mereka cangat2..!



0 buDi bicaRA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...