24 March 2011

Gara2 tAk jaDi oRder aiR kOk maJukkkk~

Laaaa~ majuk lak..

KENAPA?? 
Kes aper pulak??

Haha..aku nak tergelak ade, sakit hati pon ade..entah pape la..Kisahnyer cmnie..disuatu hari yg agak hot2 diluar sane, sinaran mentari memancar dengan megahnyer,menyengat kulit2 sape yg berjemur dibawah 'naungannyer'...hehe...Masa tu, aku dah kat terminal bas Larkin nak pi jemput cik jenab..Dia akan stay umah aku untuk beberape hari kerana kami ade pojek baekkk punya...Bila dia da sampai tu ngan beg AF dia, dia ajak pi makan..

" jom makan..aku belanje..cian kat ko tunggu lama..serba salah nie.." ---haha..ni kes sebab binatang x berkaki,yg banyak tingkap, panjang2 yg dia naik tu bergerak dengan kelembapan maksimum...dia kata dia siap leh tengok semut jogging..huhu..dahsyatttt! 

" aku ikot jek ko nak makan katner..." ---wahhh~ ade orang mau payung i makannn..hehe...

" kat mana leh makan nasi? "--- soalan yg aku ase macam nak kasi dia hentuk pale kat dinding..kat kedai makan la Cik Jenab...xkan kat kedai basikal...

" kebayan la.. " ---kawan yg baik..x cakap pon cenggitu..aku paham maksud dia..sajer nak loyar buruk..hehe....

" jom! "---grengggg.......Cik Jenab sorong beg AF..Cik Jenab, follow me...hehe..

Sampai2 kat kebayan.............
huhhhhh~ kat mana nak makan nie..kat mana leh makan nasi ayam goreng?? 
kitorgang pening nak dok mana..Nama kedai macam2..xdek pulak kedai nasi ayam..Yang kitorang nampak gerai air, gerai Sate Jawa..gerai nasi ambang..aik..nak makan per la nie..

WaTak2 daLam ciTer niE :
( Si A) = makcik kedai A
( Si B) = kakak kedai B
( Si C) = tukang masak kedai C
( Si D ) = makcik kedai D

Jap agi tu, Cik Jenab try tanyer kat Si A tu..Aku lak dah didatangi oleh Si B yg amek order air..Si B nie dari kedai berhampiran Si A ..Eh,rupa2nyer Si A  tu pon tanyer Cik Jenab nak air ape.Cik Jenab nmpak aku dah order air kat Si B tu..Cik Jenab pon pi order kat Si B  tu  jugak dengan meng'cancel'kan untuk order air terus dr Si A tu..Niat Cik Jenab dekat ngan Si A juz nk tanyer pasal nasi ayam goreng tu..Mana tau Si A leh tolong bitau Si C 

Tapi, pas kitorang dah dapat air, apasal Si A tu x bergerak dari tempat dia duduk..Dia dah bitau Si C yg wat nasi tu ke lom..Xpuas hati, Cik Jenab tanyer alek...Aku  juz memerhati dari jauh, dari meja makan yg dah kitorg duduk..Sekali Cik Jenab datang ke aku dengan muka geram..E'eh..penumbuk pon ade..

"Nape ?? Ade x? "--- aku dok pelik ngan Cik Jenab.

" Ko nak tau makcik tu cakap aper? Dia cakap, 'tadi saye tanyer awak nak air aper, awak order ngan orang tu ( Si B ) , jadi awak suruh la dia ( Si B ) orderkan ( orderkn ke Si C )..' Pehh~ kuang asam betol la.."---Cik Jenab terangkan keadaan cemas lemas tadi..

Makcik ( Si A ) tu majuk sebab Cik JEnab x order air ngan dia sampai x mo tolong kitorang untuk orderkan nasi kat tukang masak....MashaALLAH......aper jenis orang la nie..Camni la pangai, memang patot pon xdek pelanggan...Semudah tu timbulnya pasaan hasad dengki dan iri hati tu..Entah pape..Anggap la xdek rezki..Dia pon x amek order cepat2 sape soh..Kan orang lain dah amek dulu..Agipon Cik Jenab datang nak bertanye..Bukan nak meng'order'..Huhu..Last2,kitorang baru nampak ade gerai nasi ayam kat belakang kitorang...Order jek kat situ...Lagi la tua Si D tu..Siap anta kan nasi ke meja kitorang walau agak jauh dari gerai dia..Aku tengok2 gak Si A yg majuk tu..Memang muka 'tutup pintu rezki' lah...Hmmm.....

2 comments:

  1. sedikit fening la ini cerite..haha..tp bile bc hbis br dapt...n fhm,,uhu

    ReplyDelete
  2. @ana raisya alamak..tak paham yer.cian kamu sampai fening2 baca ..hehe..thanks la sebab berjaya habiskan baca gak dengan jayanyer.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...