10 July 2012

Adakala Aku Lemah!

Assalamu'alaikum....


Hari demi hari ca tempuh dengan rasa takut.Rasa was2..Takut pada masa akan datang. Gelap ke cerah masa depan ca ni.. Boleh ke tak ca tempuhi masa tu nanti... Bahagia ke tak? Entah la..Ape jenis perasaan yang ca rasa akhir2 nie..

Apa yang akan berlaku memang kita tak kan tahu dan tak boleh nak jangka.Kita cuma boleh usaha je yang terbaik kan? Tapi, bila ca tengok keadaan diri ca sekarang.Selalu sakit, selalu tak dapat pergi kerja...Ya...SELALU tak dapat pergi kerja...Sama kan macam kisah2 dulu...Berulang lagi...Bos dah banyak kali jugak tanya pasal kedatangan ca yang 'rongak' setiap minggu tu.Tapi apekan daya.Sakit ca bila2 je dia boleh datang. Ada yang cakap, datang je kerja kalo sakit.Tidur je kat tempat ca dalam lab tu. Tapi diorang pernah fikir ke tak sakit ca tu camana? Nak je suruh diorang google sikit. Bila ca sakit ca ni kena rest  kat tempat yang gelap, takde cahaya melampau.Takde bunyi bising.Tak ke sia2 je ca datang tempat keje tapi tidur? Makan gaji buta la camtu?

Tu perihal dengan kerjaya. Perihal dengan mak abah lagi..Ca anak sulung. Kalau ca asyik macam ni, mampu ke ca bawa kesenangan untuk diorang.Diorang bukan makin muda. Mak abah bersusah payah keluarkan banyak duit untuk bawa ca pergi klinik, pergi hospital, berubat sana sini..YaALLAH...kasihanilah mereka ibu bapa ku YaALLAH...! Murahkan rezeki mereka.


Aku nak jadi macam orang lain.Senangkan mak bapak dengan titik peluh mereka sendiri. Mak bapak dah boleh goyang kaki je kat rumah time2 camni..Tapi mak abah ca terpaksa kerja lagi..Sedihnya ca saat ni hanya ALLAH je tahu..

Kerjaya dan mak abah dah..Camane pulak dengan masa depan ca sendiri? Akan berkeluarga ke ca? Sanggupkah si dia menerima ca seadanaya sampai ke akhirnya? Sanggup ke dia bertahan dengan keadaan ca? Sanggup ke dia berkorban untuk ca? Ca takut nak fikir semua tu... :'( Uwaaaaa....nangis jap~

Emmm...sob3...Dah takleh nak sambung la... Thanks ye sudi baca luahan hati ca... :(



* Mak, abah...ca akan cuba senangkan mak abah ye... :'(



16 comments:

  1. bersabar banyak2 ca...insyaAllah, pasti DIA membantu hamba2nya yang lemah. dan yang pasti ca sebenarnya seorang yang kuat sebab hanya orang yang boleh lalui ujian2 nie saja diberi cubaan oleh Allah s.w.t. be strong girl. eyza doakan ca cepat2 sembuh dan mampu gapai impian yang ca cita2kan.

    ReplyDelete
  2. lama tak berkunjung ke blog ca.akak baru tahu ca sakit... bykkan sabar n berdoa ye, ubt jgn lupa. akak doakan ca cepat sembuh ye... mak yah tentu risaukan ca jg..

    ReplyDelete
  3. chaiyok chaiyok..jgn cakap diri lemah selagi mampu..okek..:)

    ReplyDelete
  4. janganlah sedih ca. Ca kena kuat semangat tahuu. Syaz tak tahu ca sakit apa. Tapi, apa2pun, ca kena tabah dan doa bebanyak kat Allah. dan yakin dengan rezki dan takdirNya. Insya-Allah ca mampu. Amin. :)

    ReplyDelete
  5. sabar la ye.besela tu. memang sume anak kalau boleh nak parents diorang hidup senang sebab dah bersusah payah besarkan kita.tapi tupon makan masa gak. kukuhkan diri kita & sambil tu leh la tolong parents sket2 kan.

    ReplyDelete
  6. banyakkan bersabar ye ca..kuatkan semangat..chaiyok2..

    ReplyDelete
  7. ca sakit apo ca...maap atok tak tahu pun

    ReplyDelete
  8. @Aisy Nasiha : terima kasih kak...ubat xlarat da nak makan..banyak sangat... :(

    ReplyDelete
  9. byk² bersbr, berdoa.. setiap yg berlaku ada hikmah..

    ReplyDelete
  10. @syAzAnA : thanks syaz sebab bagi sedikit sebanyak semangat tu... :)

    ReplyDelete
  11. @Suhami Ahmad : ca ada citer kat entry2 lepas tok..xpe... :)

    ReplyDelete
  12. selagi hidup selagi tu boleh berusaha :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...