06 April 2011

JubaH yAng bErmaKna ( PaRt 1 )

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera kawan2...ngeee...senyum sikit......aloloh..comeynyer....

Dah sebulan lebih dah pon berlalu nyer hari terindah tu ( aku peram entri nie ) ...hari ape? hmmm~ Hari dimana aku, dia, dia, dia dan mereka semua berbaju jubah besar besar,labuh-labuh,berwarna hijau ala2 hijau Petronas (gelap sikit kot)...Walau pon tanpa topi bersegi empat, berjambul satu terjuntai tu, korang tau jugak tu menunjukkan hari aper...hehe....



KONVOKESYEN POLITEKNIK JOHOR BAHRU KALI KE-13

Haaa~ nie la hari bermakna bagi aku dan kawan2...Terutama sekali bagi geng aku yang senget semuanya....Senget2 pon, korang semua tetap comel di hatiku..cewah! ( nak eskem cornetto royal perise Stobeli @ black forest 1 tiap sorang eh..hehe....)

Untuk entri "JubaH yaNg bermaKna ( Part 1 ) " nie, aku nak citer pasal hari pertama kitorang nie berjumpa...hehe..ops...tapi sebelum tu..

SOALAN : nape tajuk entri nie "jubAH yAng bermakNa"??

JAWAPAN : jubah konvo kan khas untuk konvo..penah ke korang tgok org pakai jubah nie pi jalan2..pi kelas ker? orang gilak gitu pakai xkena majlis...dengan pakai jubah nie jek, orang tau kita adalahhhhh....GRADUAN ! ngeee~


Dah lebih kurang 8 bulan kitorang berpisah, tak penah jumpa lagi pas habis poli dulu..( alaa beck, pijah ngan cami, tau la korang ade jumpa sekali tu......naper aku x join ek masa tu? konpius aku..) Bayangkan kitorang nie menahan rindu punya la kesiannn..Mampu diucap ngan kate2 di fesby jek..Kalau rindu tu leh isi dalam tempayan, dah melimpah ruah dah keladang anggur masing2...( especially dak2 yg menganggur cam aku ler..haha...)


Bila masing2 dah terima surat jemputan KONVO tu, haa! Punya la excited nyerrr kitorang...Macam2 ragam lah! Padahal masa tu ada masa sebulan lagi nak konvo..tapi plan memang baikkkk punyer....Kalau lah wat assignment macam nie dulu,kompem siap awal...haha....nak tau ragam kitorang before konvo tu, leh jenguk entri -YANG LEPAS- 


SEKITAR JB & P.G | 26hb FEB 2011

Seperti yg dah dirancang baekkk punye, aku akan ke Larkin dulu..jumpa si makcik (Ekin), Seyla ngan Atie..Tapi akhirnya, aku ngan makcik jek sampai awal..Yg lain sampai lambat...Makcik da sampai awal dari aku..haha..sori ler....Kitorg berjumpa kat check point febret dalam kol 9.20 pagi..kat depan McD Larkin tu..haha..." muah..muah..muah! " kasi peluk tiyom sikit kat makcik..hehe...Makcik ajak bekpes..ape lagi, McD depan mata, bekpes kat situ sementara tunggu jam pukol 10 lebih..sebab dak2 senget yg naik binatang tunggangan yg panjang2, petak2, banyak tingkap tu sampai lebih kurang sejam lagi..


Maka dengan itu, melantak lah aku berdua kat mcD bersama makcik...ouh~ xsempat pon amek gambo aper yg kitorg makan sebab masing2 dah kebulur mase tu...haha...

Tak senonoh punyer gadissss.....makan sepah2..makcik la tu..tinggal nie jek baru teringat nak amek gambo..haha

Dah siap makan tu, dengan berangkut semua barang, pi pulak kejar bas untuk ke CS..Aku yg ala2 AF tersingkir, bawak bagasi nie, asyik kena tarik dek ulat2 tiket..nak bitau pi CS segan lak...kah3.....so, dengan lagak artis elak ditemuramah, " eh, takpe..takpe...." aku jalan cepat2...( kuang asam la makcik gelak kan aku..)


Bila da sampai ke CS..pi carik laa dak dua orang tu..saper lagi kalau bukan kanak2 ribena tu, si nyah pijah ngan nyot beck...mula2 aku ngan makcik skodeng dari jauh..diorang dok tengah nak sumbat beg dalam peti besi..haha...Makcik pelik nama ade 3 orang kat situ..sekali sergah la diorang..(huh, xterkejot pon..buang masa...) Sekali lagi... "muah..muah..muah..." peluk tiyom lagiiii.....orang ke3 tu, si muchuk macem pijah la..bakal kawan iparku..hehe....


" awal lagi nie...check in hotel kol 2..jalan dulu yokk~ " hah! tu diaaa.....perintah Yang Amat Mulia la sangat berkata2,si beckok..

"hah?? beg aku caner weh?? " muat pulak la kan beg AF aku nie nak sumbat dalam peti besi tu..


Dengan cadangan yg bernas la sangat dari beck, mencadangkan beg aku nie pi soh abg polis Jb Central tu jaga..errr..malu giler! haha...lantak la...Makcik dah mula kutuk2 abg polis tu... "Muka nak berlagak! "

Akak beck bersama bagasi AF patik....hahaha.....


Merayap la kitorang satu CS tu..makcik dok bz cari kasut..pijah lak cari towel...haa, bagus la..last minute baru cari..haha..macam x biasa... Aku ngan beck jek la free....tiba2... " dayang!! eskem preeee!! yok2! " beck da tarik aku..nasib la aku nie x melayang macam belon...haha...macam budak2 laa..pi beratur nak amek eskem cornetto free..haha...

Muke bahagiee dapat eskem free....hahaha...hadoi! Layankan kerenah akak beck nie..ok la..febret eskem tu....


Xpuas ngan tawaf 1 CS, pi pulak Kota Raya...makoiiii~ kaki aku da saket la mase tu...macam nak tercabut dah..bukan aku jer...Diorang pon same....padan muka nak merayap sangat...

Nie mase curik2 tumpang glem pi pakai spect kat dalam kedai..dah melaram,pastu kena sound, wat muke xbersalah..nama pon dak  nakal..wekkk~

Ceh,,,nie naseb jek leh senyum agi....mase nie masing2 kaki nak tercabot...Sakit dah...haha..mase nie nyah pijah tu sibok mencari gali towel idaman.....


Semua dah xlarat..pe lagi, pi amek beg masing2, gerak ke Pasir Gudang, 'ex' kampung kedua kitorg...wah~ naik bas ke MASAI....hehe..mengimbau kenangan lalu time blaja...balik kampung..pastu balik semula ke P.G...~ cewah!


Anak dareeeee mane lah nie....macam budak kena halau kuar umah..haha.....memang kecapekkan terserlah  lah..hehe...

Haaa~ nie makcik..muka tahan sakit+penat giler ...keciannnn~ 

Ini budak xreti dudok diam punyerrrrr....orang penat,dia dok men2 lagi.....hahaha....akak beck memang superrrr powerrr!


Dah check in hotel, memang masing2 berebut masuk bilik kejar katil...memang lepak la...tapi best..jumpa kawan2 nie, penat jap jek..hehe....Sambil2 tu...ber'tweet2' SmS ngn Satish a.k.a Kamal untuk agenda di petang hari...nak pi lepak kat Bukit Layang2, pastu agenda di malam hari untuk makan malam..haha...X lama tu, yang lain sumer sampai...lagiiiiii~ "muah3!" haha...pelok tiyom ajer la bila dah jumpa kan? cayang korang berkilo2! haha.....

Akak beck sedang menguruskan hal2 meng'checkin' hotel...hehe.....

Budak2 xsabar dah nak menghentam tilam....Tapi sempat lagik ber'posing' depan kaunter nie...haha...

Satish ON ajer pasal agenda tu...memang syokla kann~ ade driver a.k.a pak supir yg setia..pastu si Cami pon nak join...memang penambah 'perisa' lah...hehe...Malam lak ade si Amar a.k.a bon2 join...


"Klik Klik Chakkkk!!"
( suMber daRi bermaCam2 kamEra & miLik...)

::maSe kaT buKit LayaNg2::







::maSe maKan maLam kaT dekNon::
(nie dah nak balik pon.. )




:: ok..nIe saJe naK tunJuk gaMBar bukTi pijAh gemUk...aKu Sajer tongkaT daGu...naK "tolOng" diA tutuP keGumukaN beLiau...heh3.... ::



Nie la aktiviti sepanjang di hari pertama jumpa...Detail x aku citer?? Haha..nak wat caner, memang dari time study aku failed bab wat summary...kah3...

---BERSAMBUNG---

0 buDi bicaRA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...